Ford Lynx GT1
Visszatér az ikonikus Ford GT!, mondhatnánk, de ez sajnos nem telejsen így van. A híres versenyautó gyártása három éve befejeződött és bár 2005 és 2022 között csupán két generációt élt meg, az autó igen nagy hírnévre tett szert. Azóta is próbálnak jobbra-balra lehúzni róla különböző minőségű bőröket, lásd a Mansory tuningcég, most azonban itt egy másik cég, amely talán valamennyire hagyományosabb és érdekesebb koncepciót akar piacra dobni.
A Graham Rahal Performance nevű amerikai cég összeállt a restomodokkal foglalkozó Lynx Motorsszal és megvásárolta a Fordtól az eredeti, 2005-2006-os GT vázakat és a Matech eredeti GT1-es kasztnijait és gyártóformáit. A céljuk pedig az, hogy utcai használatra alkalmas modelleket hozzanak létre az eredeti, még a 2010-es 24 órás Le Mans-on hirdetett autó alapjaira. A név Lynx GT1 lesz, ami magyarul hiúzt jelent, ami önmagában sem rossz névválasztás, de a tervek is színezik a dolgot.
A gyártó brossúrája szerint a modell egy ikerturbós Ford motort kap majd, a gyártó jóváhagyásával, ami természetesen V8-as lesz, és 1200 lóerős teljesítményre lesz képes. Mellé párosul egy hatsebességes Ricardo sebességváltó. Ez lenne az alapmodell, az extrás pedig 1500 lóerős, RY45-ös, ikerturbós, V8-as hajtást kapna, de ez már tényleg nem lehetne alkalmas az utcai vezetésre, csakis a versenypályára szabadna kivinni.
Küslőre a Lynx GT1 az eredeti autóhoz szélesebb kasztnit kap, ami elég morcos nézést kölcsönöz neki. Ehhez jönnek a bronz festésű felnik, a masszív hátsó szárny és rengeteg szénszálas megoldás. A Lynx két megjelenést ígér az autónak, egyik a vörös-fehér-fekete színkombinációjú "Eau Rogue", a másik pedig az ikonikus kék és narancsárga festés, ami az eredeti autón is volt, ennek a fantázianeve "Gulf". Mindkettő eléri a saját hatását, így a vásárlók, akik valószínűleg zömmel gyűjtők lesznek, nehezen tudják majd eldönteni, melyik is a szebb.
A belteret is lehet változtatni kérésre, van puritán, versenyautószerűen egyszerű és funkcionalitásig visszafogott elrendezés, de persze lehet kérni a luxus csomagot is. Ez teljes bőrbevonatot és modern megoldásokat jelent. Minden elektromossággal, vezetést segítő rendszerrel és kényelemmel. Ide számítanak a LED-fényszórók, a teljes bukócső, oldalvédő elemek, kicsúszást gátló szoftver és persze a festésvédelem is, ami egy ilyen befektetésnél igen fontos aspektus.
Az autó árát 1,7 millió dollárra becsülik az extra felszereltségek nélkül és persze az is kérdés, hogy aki ilyen autót vesz, az milyen személyes változtatásokat kér még hozzá. A Lynx 28 darabot tervez gyártani a GT1-ből és az indianai gyárukban fogják összeszerelni őket. Az még persze nagy kérdés, mennyire lesz jó a fogadtatása a projektnek, de tekintve, hogy a Ford mindössze három éves ciklusa alatt 4050 darabot gyártott le és adott el a retro hatású kupé első generációjából, szinte biztos, hogy ezekre a gépekre is akad majd vevő.
Képek forrása: Lynx Motors