Honda
A Honda szabadalmában olyan 11 fokozatú automatikus váltó szerepel, amely három tengelykapcsolóval is rendelkezik. Ezt az erőátviteli rendszert úgy tervezték meg, hogy javítsa az üzemanyag-takarékosságot, és, hogy a váltások között a lehető legkisebb időre szakadjon meg a nyomatékfolyam. A váltások rendkívül gyorsan mennek majd végbe, és egyes sebességfokozatokat akár ki is hagyhat a váltó, ha épp nincs rájuk szükség.
Bár az új Civic és az új CR-V is megérkezik jövőre, egyelőre kicsi az esély, hogy a csak nemrég szabadalmaztatott új sebességváltó bekerülhet ezekbe a modellekbe. A Honda a kisebb modelljeiben jelenleg fokozatmentes CVT váltót használ, amik takarékosak és könnyű használatot biztosítanak, főleg városi környezetben.
Jelenleg a Ford és a General Motors által közösen használt tízfokozatú automatikus váltó jelenti a csúcsot a fokozatok számát tekintve. Ez a váltó 2017-ben mutatkozik be a Chevrolet Camaro ZR1-ben és a Ford F-150-ben. Állítólag már a Ford is dolgozik a maga 11 fokozatú automatikus váltóján.