A Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamos (tram-train) az elmúlt évtizedek egyik legsikeresebb közlekedésfejlesztési vállalkozása - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója minap a közösségi oldalára felöltött videójában.
A hódmezővásárhelyi, algyői és szegedi reggelek könnyebbek és gyorsabbak, a délutánok egyszerűbbek és kényelmesebbek lettek – írta Lázár János közösségi oldalának legfrissebb bejegyzésében
Jól fogadták az utasok a Szeged és Hódmezővásárhely között menetrendszerűen közlekedő, fizetőssé vált vasútvillamost, az utaslétszám már az első héten magas volt. Mi is kipróbáltuk, és jegykiadó automatáktól eltekintve lényegében mindent rendben találtunk.
A szegedi 1-es villamos utolsó szerelvénye július 8-án pénteken este 21.37-kor, percre pontosan indult utolsó útjára, körére, több mint száz év után megszűnt ezen a vonalon a villamosközlekedés. Fent voltunk az utolsó "garázsmeneten".
Augusztus elsejétől félóránként jár a tram-train Szeged és Hódmezővásárhely között, valamint fizetős is lesz. Tíz szerelvény már megérkezett a 12-ből, így nincs akadály a normál üzemmenetnek.
A Hódmezővásárhelyről 13:31-kor Szegedre indult, 33021 pályaszámú vasútvillamos (33021) belvárosában, a Bécsi körút megállóhely közelében egy személygépjárművel ütközött – adta hírül közösségi oldalán kora dálután a Mávinform.
Január 26-ától, szerdától a vasútvillamosok módosított rend szerint járnak: páratlan órában a Hódmezővásárhelyről, míg párosban a Szegedről induló vasútvillamosokkal lehet csak átszállás nélkül utazni.
Egy Hódmezővásárhely irányából érkező villamosvasúttal ütközött össze egy gépkocsi a szegedi Boldogasszony sugárúton, a Batthyány utca közelében.
November végén megkezdődött a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train utasforgalmi próbaüzeme, az Autószektor stábja december közepén tesztelte a járatot.
Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról.