Kétrészes jubileumi megemlékezésünk második részében a Múzeum archívumából szemezgetünk.
125 évvel ezelőtt, 1899. május 1-én nyitotta meg kapuit a látogatók előtt a régió egyik legelső műszaki múzeuma, a Közlekedési Múzeum. A jubileum alkalmából kétrészes cikksorozatban mutatjuk be a múzeum különleges autóit, továbbá csemegézünk az archívum érdekességeiből.
...Az első és második világháború közötti időszakban Magyarországon nagyobb iparvállalatok, mint a MÁG, a MÁVAG, a Magyar Waggon és Gépgyár és rövid ideig a Weiss Manfréd próbálkoztak személygépkocsik és haszonjárművek gyártásával. Rajtuk kívül többen próbálkoztak az eggyel kisebb, cyclecar és...
Amikor a magyar közúti járműgyártásról esik szó, az embereknek elsősorban a Csepel és Rába teherautók, Pannonia motorok és Ikarus autóbuszok – s történeti érdeklődés esetén a MÁVAG buszok, MÁG autók és a Matra és Méray motorok - ötlenek fel. Ebben a cikkben egy olyan kategóriára összpontosítunk...
Jubileumot ünnepel a hazai motorizáció. 130 éve kapott engdélyt az első benzinüzemű gépkocsi a fővárosban: „Hatschek Béla lát- és műszerész kérelme folytán ezennel megengedem, hogy "Benz" nevű mozdonykocsiját … Budapest fő- és székváros területén közlekedésbe hozhassa” áll a Sélley Sándor...
Jöttem, láttam, győztem, volt részem tapsban, ünneplésben, békés nyugalomban, aztán utcára kerültem. Pedig én voltam Magyarország új csillaga.