Habár a KRESZ-oktatáson mindenki megtanulja, hogy az elindulások előtt rendszeresen ellenőrizzük legalább szemrevételezéssel a gumik állapotát és nyomását, valljuk be, az autósok 0,1%-a lehet, akkor ténylegesen körbejárja az autót minden induláskor. Ebben a haszongépjárműveseknek nagyobb a...
A 2014. november után forgalomba helyezett járművek mindegyike rendelkezik keréknyomás-szenzorokkal Európában. A TPMS vagy RDKS rövidítésekkel illetett rendszer a téli/nyári kerékcsere illetve a gyorsan változó időjárás miatt megtréfálhatja az autósokat. Sokan nem is tudják, de a probléma...
A leeresztett gumiknál nincs rosszabb, ráadásul nagy veszélyt is jelentenek a forgalomban. Általában amíg teljesen le nem ereszt a kerék, addig nem tűnik fel a probléma.
Előző cikkünkben bemutattuk a keréknyomás-felügyelő rendszerek típusait, most pedig a direkt TPMS, vagyis a nyomásszenzorokkal ellátott rendszereket vesszük górcső alá. A szenzorok kiegészülnek egy antennával vagy antennákkal és egy vezérlőegységgel, ezen elemek összhangja szükséges a megbízható...
2014. november 1. óta minden új, az Európai Unió területén forgalomba helyezett személygépjárműnek kötelező tartozéka a keréknyomás-felügyelő rendszer. A törvények adta kötelezettséget a gyártók eltérő módon építették be járműveikbe. Ezeket vesézzük ki következő...