A Húsvét előtti hétvégén megnyílt Makón a Galamb József Veteránjármű Kiállító Központ az úgynevezett Ford-fal felújított és átalakított épületében. Száz évvel ezelőtt a világhírű mérnök itthon maradt fivérei az ország első Ford-lerakatát működtették itt. A korabeli műhelyt és a régi járműveket...
1881. február 3-án született Makón Galamb József, aki a Ford T-modell megtervezésével írta be nevét a világ autógyártásának történetébe. Dr. Halmágyi Pál nyugalmazott makói múzeumigazgatóval az ő életútját követjük végig a makói szülőháztól Detroitig, az amerikai autógyártás fellegváráig.
1881. február 3-án született Makón Galamb József, aki a Ford T-modell megtervezésével írta be nevét a világ autógyártásának történetébe. Dr. Halmágyi Pál nyugalmazott makói múzeumigazgatóval az ő életútját követjük végig a makói szülőháztól Detroitig, az amerikai autógyártás fellegváráig.
Halmágyi Pálnál, a makói József Attila Múzeum nyugalmazott igazgatójánál senki sem tud többet az országban és a világon Galamb Józsefről, a város talán leghíresebb szülöttéről, a legendás Ford T-modell konstruktőréről.
Halmágyi Pálnál, a makói József Attila Múzeum nyugalmazott igazgatójánál senki sem tud többet az országban és a világon Galamb Józsefről, a város talán leghíresebb szülöttéről, a legendás Ford T-modell konstruktőréről.
Száz autós rajzot megvásárolt Bánffi Tibor szegedi grafikustól tavasszal a Közlekedési Múzeum, ennél persze sokkal többet készített már az 1885-ös Benztől a Ford T-modelen át az 1980-as Lada 1200-esig.
Szeptember utolsó hétvégéjén adták át Makón a Vásárhelyi utcában található Ford lerakat felújított homlokzatát. A lepel már korábba lehullt róla, a végeredménnyel azonban elégedettek az arra járók, még ha menet közben akadtak is nehézségek.
Kétféle ember létezik. Az egyik típusba azok tartoznak, akik elismerik az automataváltók előnyeit, és a kényelmét, a másik csoportban pedig azok vannak, akik még nem próbálták. Miért fogalmaztam ilyen sarkosan? Azért mert napi szinten használok automata, és manuális váltós autót is, így...
Budapestről érkező autós újságírók és a Ford Magyarország képviselői is részt vettek azon az április végi eseményen, amelyen veterán járművekből, köztük T-modellekből álló karaván járta végig Makót, emlékezve a város jeles szülöttjére, Galamb Józsefre.
Valamennyit csúszik, ám annál alaposabb lesz a makói Ford fal felújítása, amelynek már a kivitelezőjét is kiválasztotta az önkormányzat. A páratlan autós és ipartörténeti emléket több mint 12 millió forintból mentik meg.