Az új ferdehátú limuzin, amelyet a szaksajtó akkoriban a "világ legbiztonságosabb autójaként" ünnepelt, már megrendelhető volt, amikor 1944-ben, a háborús időkben debütált, de valójában a Volvo PV444, amelyet rajongói szeretettel csak Púposnak neveztek, mindenekelőtt az európai autóipar háború...
Mérföldkövek és kisebb találmányok, melyekről örök kérdés, hogy melyik volt az első és kinek az alkotása?
A legendás Peking-Párizs távot többször megtették autóval, az elsőn drogériából tankoltak és nem mindig motorhajtást használtak.
Kilencven évvel ezelőtt született meg az első Peugeot modell, amelynek típusszáma hármassal kezdődött. A széria azóta lépésről-lépésre írja újra az ideális családi autók receptjét: lássuk, hogyan számolt el 301-től 308-ig a Peugeot.
Jöttem, láttam, győztem, volt részem tapsban, ünneplésben, békés nyugalomban, aztán utcára kerültem. Pedig én voltam Magyarország új csillaga.
Ha a BMW vagy éppen a Chevrolet márkákra gondolunk, azonnal autók jutnak eszünkbe, pedig számos másik ismert márkához hasonlóan ők sem autógyártással foglalkoztak kezdetekben. Hogyan kezdték a világ ismert autógyártói?
Bár már az 1900-as években felmerült egy hegyi felfutó verseny ötlete, ennek megvalósítására csak az első világháború után került sor. A svábhegyi verseny a két világháború közti időszak egyik legjelentősebb autósport-eseménye volt, amelyet 1930-ban az európai hegyibajnokság egyik futamának...
Új cikksorozatunkban a magyarországi motorsport történetét idézzük fel a kezdetektől napjainkig.
Összegyűjtöttük a top 5 autót, ami a mai napig köztünk él, hiszen akkora ikonná nőtték ki magukat, hogy egy teljes márkát cipelnek el a vállukon.
Szerénység elvtársak, szerénység és némi józanság! Tömören így szólt a klasszikus intelem, ám a pártvezetőt nem érdekelték az ilyesmik.