történelem
A Lamborghini története talán a legismertebb az itt felsorolt példák közül. Feruccio Lamborghini sokáig traktorokat gyártott, de egy általa vásárolt Ferrari modellt kritizálva összekülönbözött Enzo Ferrarival, aminek az lett az eredménye, hogy Feruccio saját autógyárat alapított, hogy megmutassa Ferrarinak, hogyan lehet még jobb autót készíteni.
Lamborghini traktor
Szintén közismert a BMW története, akik mielőtt autókat kezdtek gyártani, nagy nevet szereztek maguknak a repülőgyártás területén. Mielőtt a vállalat csúcskategóriás motorkerékpárokat és autókat gyártott volna, még az első világháború idején készítette Németország kiemelkedő vadászrepülőinek egy részét. A BMW-t 1916-ban alapították három, repülőgéphajtóműveket, repülőgépeket és gépjárműveket gyártó vállalat egyesüléséből, ez lett a Bayerische Motoren Werke. Az első világháború végén a BMW kénytelen volt lemondani a repülőgép-hajtóművek gyártásáról, így elkezdett motorkerékpárokat gyártani, majd később már autókat is.
Nem véletlen a propeller logó
A Lamborghini és a BMW bár nem autókat, de legalább járműveket gyártott. A francia Peugeot ezzel szemben teljesen más területen indult, kezdetben kávéfőzők és kávédarálók készítésével foglalkoztak. A kávéfőzők után tértek át a kerékpárok gyártására, amiben igen sikeresnek bizonyultak és a mai napig is kaphatóak a Peugeot kerékpárok.
Az 1870 -ben alapított Mitsubishi eredetileg hajózási társaság volt, és az azt követő évtizedekben folyamatosan terjeszkedett olyan területekre, mint a szénbányászat, a banki tevékenységek és a papírgyártás. Az autóipar még ma is csak egy része egy sokkal szélesebb spektrumon mozgó vállalatnak, amelynek tevékenysége az olajtól és a gáztól a biztosításon át a műholdas rakétákig terjed.
Ami Adam Opel varrógépgyáraként indult 1862-ben, az 1880-as évek közepére kerékpárgyérré vált, és 1899-ben kezdte meg az autógyártást. Sokáig a General Motors of Europe része volt, de 2017-ben eladták, ma már a francia Stellantis csoport része.
Jóval azelőtt, hogy valaha is járművet gyártott volna, a Toyota - akkoriban Toyoda néven - a világ legszebb automatizált szövőszékeit készítette, de szintén gyártott varrógépeket is. A vállalat 1926-ban Toyoda Automatic Loom Works, Ltd. néven indult.
Magyarország kedvence, a Suzuki, szintén igen távol állt az autógyártástól kezdetekben. Szövőszékeket gyártottak a Toyota számára, majd olyan kis motorokat, amiket kerékpárokra lehetett szerelni. Innen jutottak el szépen lassan az autókig.
Sir William Lyons 1922 -ben alapította a Swallow Sidecar Company-t, motorkerékpáros oldalkocsik gyártójaként. A vállalat az autók felé terjeszkedett, az 1930 -as években SS Cars Limited lett a neve. Ami a névváltoztatást illeti? A második világháború után az “SS” betűpáros nem túl jó üzenetet hordozott, így a név hivatalosan Jaguarra változott 1945. március 23 -án.
SS Jaguar 2.5l
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!