Gyakorlatilag készen áll Brüsszelben a hivatalos felszólító levél a német kormány számára, amellyel az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indít Németország ellen, ha Berlin a tervezett formában vezet be díjfizetési kötelezettséget a német autópályákon - közölte egy uniós forrás.
– Az Európai Bizottság hajlandó megállapodást kötni Németországgal a külföldieket terhelő autópályadíj ügyében, javaslata szerint fokozatosan kellene bevezetni a díjfizetési rendszert – írta szerdán a Die Welt.
– A januári próbaüzemben csak gyűjtötte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. a jogosulatlan úthasználattal kapcsolatos adatokat, azok összesítése folyamatban van, januárban nem küldtek ki fizetési felszólítást az e-matrica nélkül autózóknak – közölte a NUSZ az MTI megkeresésére...
Idén már 1,267 millió autópálya-matricát értékesített a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt..
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. kedden elindította az új autópálya-matricák, köztük az éves megyei e-matricák mobiltelefonon keresztüli értékesítését.
Az újév első napjától a megszokott időalapú matricák mellett (10 napos, havi, éves) az autósok az új megyei matricát is megvásárolhatják; az autósok egyéni kalkulációik alapján mérhetik fel, hogy maradnak a számukra bevált szolgáltatásoknál, vagy élnek az új alternatívával.
– Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége – erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a Nol.hu értesülését az MTI-nek.
– Horvát gazdasági szakemberek szerint a horvát autópályákat kezelő vállalatok fizetésképtelenek, és a csődeljárás szélén állnak – írta a Jutaraji List horvát napilap.
A német közlekedési miniszter ismertette, hogy milyen költségekkel kell számolnia 2016-tól azoknak a külföldieknek, akik használni akarják a német autópálya hálózatot.
Országosan egységes mobilrendszeren keresztül lehet július 1-től fizetni a parkolásért és az autópálya használatért.