A Maruti Suzuki India Limited, India vezető autógyártó vállalata megkezdte a Fronx szabadidő-autó exportját Japánba. A Fronx kizárólag a Maruti Suzuki korszerű gudzsaráti üzemében készül. Az első, több mint 1600 járműből álló szállítmány a gudzsaráti Pipavav kikötőből indult Japánba.
Kína a tavalyi évben megelőzte az Egyesült Államokban a globális autóeladásokban, amire még nem volt példa a járműtörténelemben.
Kína megelőzi Japánt, és 2023-ban először lett a világ legnagyobb járműexportáló országa. A japán autógyártók szövetsége, a Japan Automobile Manufacturers Association (Jama) által közzétett adatok szerint a Felkelő Nap Országa tavaly összesen 4,42 millió járművet exportált, míg Kína 4,91 milliót...
- Jelentősen nőtt az orosz autóexport az idei első kilenc hónapban éves összevetésben. Az orosz statisztikai hivatal honlapján az szerepel, hogy a januártól szeptember végéig tartó időszakban Oroszország 84 ezer autót exportált, 27 százalékkal többet az egy...
Oroszországból elindult Európába az első olyan Skoda Octavia liftback szállítmány, amelyet a GAZ csoport összeszerelő üzemében gyártottak Nizhny Novgorodban. A Volkswagen Group Rus (VGR) tervei szerint az év végéig 10 000 Octaviát exportálnak majd az öreg kontinens országaiba - írja a...
Úgy tűnik, Kína élt a világpiaci konjunktúra adta lehetőséggel. Az idei év első félévében robusztus növekedést mutat az ázsiai országban összeszerelt könnyű gépjárművek exportja, ami elsősorban a fejlődő országokban tapasztalható dinamikus keresletnek köszönhető.
Az utóbbi négy hónap legerősebb ütemével bővült Japán exportja májusban, jelentősen nőtt az autók, autóalkatrészek és félvezető berendezések kivitele, híven tükrözve a globális kereslet erősödését - írja az MTI.
A közúti járművek exportja közel tizedével nőtt augusztusban – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
- Hétéves mélypontra esett szeptemberben a dél-koreai autóexport a szöuli kereskedelmi és ipari minisztérium adatai szerint. Szeptemberben 157 ezer autót exportált Dél-Korea, ami 23,7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól és 2009 októbere óta a legkevesebb.
A dél-koreai és a francia modellek üzemében magasabb gyártási volumennel kívánnak lökést adni a közép-európai ország gazdaságának.