Szüksége van-e a műhelynek kalibráló rendszerre az egyre növekvő számú kalibrálandó vezetőtámogató rendszerhez, vagy ez egy felesleges, ráadásul drága beruházás, amely hamarosan feleslegessé válhat?
A Toyota Collaborative Safety Research Center 9 új projektet mutatott be, melyet a tavaly bejelentett új, ötéves, 30 millió dolláros kötelezettségvállalással támogatnak. A biztonságosabb mobilitást bemutató virtuális médiaeseményen a biztonsági igények feltérképezése mellett, olyan lehetőségeket...
A Nissan bejelentése alapján most egy olyan vezetéstámogatórendszer fejlesztésével foglalkoznak, amely a valós idejű és a jármű számára releváns környezeti paramétereket használja fel az ütközések elkerülésére. A rendszer tesztelését a yokohamai gyárban végezték el, ahol kiderült, hogy a...
A ZF ütközéselkerülő rendszere (Collision Mitigation System - CMS) aktív fékrásegítéssel gátolja meg a frontális ütközéseket és ellensúlyozza a fékezéskor fellépő erők utasokra gyakorolt negatív hatását.
Az NHTSA amerikai közlekedési hatóság közzétette az első jelentését a vezetéstámogató- és automatizált vezetési rendszerekkel kapcsolatos balesetekről. Konklúzió még nincs, de a hatóság szigorúan számonkéri az érintetteket.
A vezetéstámogató rendszereknek köszönhetően a közúti közlekedés sokkal biztonságosabbá, átláthatóbbá és kezelhetőbbé vált. Épp e kiemelten fontos szerep miatt lényeges, hogy az érzékelők, jeladók, radarok és kamerák működése kifogásolhatatlan legyen a mindennapokban, ezzel segítve a jármű...
A papírmunka három legnagyobb buktatója
A biztonsági rendszerek fejlődése kétség kívül segíti elérni a halálos balesettől mentes közúti közlekedést, hiszen a legtöbb esetben vezetői hiba a balesetek oka. Az új megoldások azonban nem csak a közlekedésbiztonságot növelik, hanem a járművek árát és a javítási költségeket is. A...