ZF

ZF: Új ütközéselkerülő rendszer a városi buszokhoz

2022.08.22.

A ZF ütközéselkerülő rendszere (Collision Mitigation System - CMS) aktív fékrásegítéssel gátolja meg a frontális ütközéseket és ellensúlyozza a fékezéskor fellépő erők utasokra gyakorolt negatív hatását.

Ez a - kifejezetten városi buszokhoz tervezett - rendszer nemcsak a balesetek számának csökkentéséhez járul hozzá, de a fékezés vagy ütközés okozta sérülések kockázatát is leredukálja a buszon belül. A CMS kompatibilis a belsőégésű, illetve elektromos motorral hajtott járművekkel is.

,,Azzal, hogy a radarokat és kamerákat egy központi feldolgozó egységgel és a fékrendszerrel is összeköttetésbe hoztuk bizonyítékot ad arra, hogy a stratégiánk a mobilitás következő generációját támogatja. Elsődleges célunk a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtése volt a közlekedésben résztvevők és az utasok számára. A piacon már jelenlévő tehergépkocsi és autóbusz alkalmazásainkat kiegészítve már a városi buszok szegmensébe is beléptünk. A fejlett fékrendszerek alkalmazása egyébként is fontos a biztonság és az autonóm vezetés szempontjából, emellett pedig technológiai kihívással is szolgáltak az összetett városi buszalkalmazások megismerése” – mondta Philipp Helmich, a ZF haszongépjármű-megoldások üzletágának járműdinamikai termékcsaládokért felelős vezetője.

 

Ez a rendszer biztonságtechnikai szempontból jelentős értéket kínál az OEM-gyártók és a flottaügyfelek számára. A kifinomult helyzetelemzés alappillérei között az objektumok felimerése és osztályzása áll, amelyek elengedhetetlen összetevői a veszélyes közlekedési helyzetek felismerésének és elkerülésének.

A CMS a ZF által tehergépjárművekhez kifejlesztett legújabb OnGuardMAX technológiára támaszkodik, amely kifejezetten a városi buszokra szabott speciális jellemzőkkel és funkciókkal lett ellátva. A kamera és a radar adatainak kombinálása a forgalmi helyzet folyamatos elemzését biztosítja. A lehetséges ütközést felmérve a rendszer arra is képes, hogy ráfutásos ütközésre figyelmeztető jelet adjon ki, és a baleset megelőzésére automatikusan lefékezze a járművet.

A jármű sebességéhez és súlyához pontosan kalibrált fékezési tulajdonságokkal kombinálva a hirtelen fékezés utasokra gyakorolt káros hatásai is leredukálhatók. Az ADAS- és fékrendszer közötti zökkenőmentes összeköttetésnek hála az utasokat nem éri akkora erőhatás, hogy kikerüljenek természetes egyensúlyukból, elessenek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....
2025.01.26
Megkoronázta káprázatos debütáló évét, a modell megőrizte a What Car? által odaítélt rangos, ’Az év....
2025.01.26
A hagyományos táblák helyett digitális kijelzőket kapnak a pesti fonódó villamosvonalon közlekedő....
2025.01.26
Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce hármas az élen, óriási árbeli különbség az első és második helyezett....
2025.01.26
A 2024 márciusában bevezetett tarifareform egyszerűsítette a kedvezmények rendszerét és sokak....
2025.01.26
Limitált mennyiségben megkezdődött a legendás 1967-es Ford Mustang hű utánzatának a sorozatgyártása....