Nio
Mindig is az újítóbb kínai autógyárak közé tartozott a Nio, ami leginkább úgy tett szert ismertségre Európában, hogy egyszer megdöntötték a villanyautók Nordschleife körrekordját egy hiperautóval. Később azzal szereztek hírnevet, hogy elsőként alkalmaztak akksicserélő központokat világszerte, köztük például Németországban is. Azonban a Nio is érzi a tarkóján, hogy egyre égetőbb kérdés lesz az akkumulátorok élettartama. Ezért most olyan akkumulátor megoldások dolgoznak, ami akár az autó teljes élettartamát kiszolgálja. Jelenleg átlagosan 8 év garanciát vállalnak a gyártók az akkumulátorokra, de a Nio ezt akár 15 évre megnövelné.
Ehhez pedig egyesíthetik erejüket a CATL akksi óriással, akiknek többek között Magyarországon is van gyáruk. Míg a Nio egy olyan akkumulátor megoldáson dolgozik, ami 12 év után is megőrzi kapacitása mintegy 80%-át, addig a CATL is dolgozik élettartam növelő megoldásokon, például kísérleteznek egy úgy nevezett öngyógyító Solid Electrolyte Interphase bevonaton. Minderre azért is szükség lenne, mert jelenleg veszteségesen működnek a Nio akksicserélő központjai, a hosszabb élettartamú akkumulátorokkal viszont nyereségesen működtethetnék. Ráadásul a két gyártó szerint 2025 és 2030 között mintegy 20 millió elektromos autó garanciája fog lejárni világszerte, az akkumulátorok cseréje viszont olyan drága lehet a vásárlóknak, hogy sokan dönhetnek az autó lecserélése mellett a javítás helyett.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!