BMW i4
Nem ez az első, hogy villanyos Safety Cart szolgáltat a BMW Csoport. Amikor csatlakoztak a Formula E bajnoksághoz, egy BMW i8 vezette fel a mezőnyt, az első teljesen elektromos felvezetőautójuk pedig a MINI Electric Pacesetter volt, szintén a Formula E bajnokságban. Azonban eljött az idő, hogy a MotoGP jövőbe mutató bajnokságához is ők szállítsák a Safety Cart, erre a feladatra pedig egy BMW i4 M50-et állítanak szolgálatba. Ez egyébként az első teljesen elektromos BMW modell, amit az M sportrészleg reszelt 536 lóerősre, de a 795 Nm azonnal érkező nyomaték is beszédes adat a két elektromos motorból.
3,9 másodperc alatt futja meg a 0-100-at az összkerékhajtásának köszönhetően, ami már elég lehet, hogy értelmes tempót diktáljon a sportmotorok mezőnyének. Ráadásul padlólemezében egy 83,9 kWh-s akkumulátorcsomag lakozik, amivel WLTP-ciklus szerint akár 510 km megtételére is képes lehet – ebből még forszírozott pályázáskor is ígéretes hatótáv maradhat. Az i4 M50 Safety Car tetején és hűtőrácsában a szokásos fényhidak kapnak helyet, míg a matt fényezését élénk fluereszkáló zöld matricákkal törik. Első bevetése a Red Bull Ring-i futamon lehet Spielbergben, míg az utcai változat novemberben kerülhet a kereskedésekbe.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!