Toyota GR 86

Japánból érkezett a legvadabb tuningcsomag a Toyota GR 86-hoz

2021.07.24.

Bár a motorhoz még nem nyúlt a Toyotákra specializálódott, komoly motorsport-múlttal rendelkező SARD, a külsőt alaposan átszabta, amitől jóval feltűnőbb jelenség lett a hátsókerék-hajtású GR 86.

Június első hétvégéjén a Fuji Speedway versenypályán rendezték meg a 86 Style találkozót, amelyen a japán Toyota AE 86 (Hachiroku) és GT 86 rajongók először láthatták élőben a GT 86 utódját, a GR 86-ot, ráadásul nemcsak gyáriként, hanem már tuningolva is.

Számtalan neves japán műhely vitte el oda a saját, módosított GR 86-osát, a gyári sportrészlegnek tekinthető Gazoo Racingen kívül például még a Cusco, a Blitz, a GReddy, a HKS futóműspecialista és a jó gyári kapcsolatokkal rendelkező TOM’s Racing is. Azonban ott volt a találkozón egy másik Toyota-közeli tuningcég, a SARD is, amelynek GR 86-osa jelentősen különbözött a többitől.

Nem egy amatőr sufnituning-műhelyről van szó, amit az is bizonyít, hogy a SARD a közelmúltban a GR Suprából, és a GT 86-ból is emlékezeteset alkotott. Az új GR 86-hoz készített optikai csomagjuk a GT1 nevet kapta, utalva a cég motorsport-történelmére. Ezúttal magukhoz képest kifejezetten visszafogott dizájnt alkalmaztak a Toyota-emblémától megszabadított első lökhárítónál, mivel a rendszám alatti légbeömlő jóval kisebb, mint az eredeti gyári modellen. Igaz, a fényszórók alatti, háromszög-alakú rácsok nagyobbak, és több levegőt szállítanak az első fékek hűtésére.

Drámaibbak a változások a kupé oldalán, elég csak a 18 colos BBS felnikre, az első sárvédők fekete hátterű SARD-logóira, illetve a küszöbidom és a hátsó sárvédőszélesítés látványos összekötésére gondolni. Hátul sem fogták vissza magukat a SARD tervezői, az apró gyári szpojler helyett valódi szárnyat, egyedi, fekete hátsó lámpákat (kerek formába rendezett LED-ekkel) és nagyobb kipufogókat szereltek a GR 86-ra. Az egyetlen, belső teret mutató képen az látható, hogy új, fekete-vörös színű, Alcantara-bőr kárpitozású sportüléseket építettek be, és a biztonsági öveken a SARD logó is megjelenik.

Egyelőre teljesítménynövelő csomag nem készül a 2,4 literes boxermotorhoz, de mivel korábban, a GT 86-hoz fejlesztettek már turbó-kitet (amellyel 300 lóerő fölé nőtt a kétliteres motor teljesítménye), reménykedhetünk benne, hogy hamarosan a GR 86 is hasonló kezelésben részesülhet a SARD-nál, bár a gyári szívómotor sem nevezhető gyengének a maga 235 lóerős teljesítményével.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója