üzemanyagcellás

Tovább csiszolta a Toyota az üzemanyagcellás kamionját

2018.08.01.

Bemutatta a hidrogénüzemű üzemanyagcellás, Class 8 besorolású, elektromos hajtású teherautójának újabb verzióját a Toyota.

A prototípust egyelőre csak „Bétának” hívják, és a Toyota közlése szerint több mint 480 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel. Úgy lett hatékonyabb, hogy közben a használhatósága is javult: a Béta teherautónak már hálófülkéje is van, és megújult üzemanyag-tárolási rendszer révén nagyobb a raktere. A Project Portal program korábbi, „Alfa” prototípusának tesztelése 2017 áprilisában kezdődött, s azóta a teherautó több mint 16.000 kilométert futott valós forgalmi és terhelési körülmények között Kaliforniában, Long Beach és Los Angeles kikötőiben, illetve azok környékén úgy, hogy mindeközben vízgőzön kívül semmi mást nem bocsátott ki a környezetbe.

A mérnökcsapat két Mirai személyautó alkatrészeit használta fel, hogy megalkossa a világ egyik első üzemanyagcellás, hidrogénüzemű nehéz teherautóját. Az Alfa változat 3,6 tonnás teherbírással 670 LE-s teljesítménnyel, és 1800 Nm forgatónyomatékkal több, mint 200 mérföldes (320 km-es) hatótávra volt képes a két Mirai üzemanyagcella-csomaggal és a hozzájuk csatlakozó 12 kWh-s kiegészítő akkumulátorral. A Béta teljesítménymutatói ehhez képest változatlanok, ugyanakkor a hatótáv jelentősen megnőtt.

 

Az oldal fő támogatója