Ford Edge
A Ford új, Mondeo alapokra épülő, Kanadában készülő SUV-zászlóshajója meggyőző technológiákat vonultat fel:
· Aktív Zajkioltás, ami a zajkioltó fejhallgatókhoz hasonlóan ellenirányú hanghullámokkal semlegesíti a kabinba szűrődő kellemetlen zajokat
· Gyalogosészlelővel Kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést vagy a gyalogosgázolást
· Ford Adaptív Kormányzás, ami a sebességnek megfelelően változtatja a kormányáttételt, így az autó könnyebben és precízebben irányítható
Ezek mellett az Edge olyan kényelmi szolgáltatásokat is kínál, mint a fűthető-hűthető első ülések vagy a panorámatető. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) biztosítja.
Az Edge fejlesztése során a Ford arra törekedett, hogy minél nagyobb mértékben csökkentse a vezetőt érő stresszhatásokat, legyen szó akár városi közlekedésről, akár vidéki autózásról; erre szolgál például a Széles Látószögű Első Kamera, aminek segítségével az autós ‘be tud nézni’ az utcasarkok mögé, mérsékelve ezzel az ütközésveszélyt; vagy az alapáron kínált összkerékhajtás, ami optimális tapadást biztosít a csúszós utakon.
A vadonatúj Edge vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható a Holttérfigyelő, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens ás a Vezetőfigyelmeztető rendszer is. A felhasználók teljes egészében személyre is szabhatják a 3D digitális műszeregységet, így az kifejezetten az ő elvárásaiknak megfelelő információkat közvetít, miközben letisztult, elegáns hangulatot sugall.
Az Edge világújdonságként Felfúvódó Hátsó Biztonsági Övet is kínál, ami egy baleset során gyorsan felfúvódva a hagyományos övekhez képest ötször nagyobb területen osztja el a testet érő erőhatásokat.
Benzinmotor nincs, a kétliteres dízelmotorok üzemanyag-fogyasztása viszont csupán 5,8 l/100 km, miközben a szimpla turbós változat 180, a dupla turbós 210 lóerőt ad le. Előbbihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, a 210 lóerős változathoz pedig hatfokozatú PowerShift automata is rendelhető, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók.
A tervek szerint a Ford idén több mint 200 ezer SUV-modellt értékesít Európában, ami 200 százalékos növekedést jelent a 2013-as eredményekhez képest. A vásárlók egyre nagyobb számban választanak SUV-kat; tavaly az SUV-kategória volt az európai piac legnépszerűbb szegmense, ahol egyetlen év alatt 24 százalékkal növekedett a forgalom. A közepes méretű SUV-k szegmensében – amelyben az Edge is pályára lép – 42 százalékkal több autó kelt el, mint egy évvel korábban.