e-mobilitás
A VW főnöke, Herbert Diess a két héttel ezelőtti éves közgyűlésen jelentette be a célt: júliusban meg kell duplázni a korábban gyenge e -autóeladásokat Kínában - "a júniusi 3000-ről júliusi 6000-re" - mondta Diess.
ID család: tarolni akar a Volkswagen Kínában is. Fotó: VW
A célt most sikerült elérni: "Júliusban 5800 járművet adtak át az ügyfeleknek" - jelentette be a VW csütörtökön. Ez azt jelenti, hogy az országban az e-autók eladása ismét csaknem megkétszereződött: "Májusban a Volkswagen márka 1500 járművet szállított ki az ID. családból az ügyfeleknek, júniusban pedig csaknem 3000 járművet."
Megerősítették az éves célt
A VW arra törekszik, hogy elérje az általa kitűzött éves célt: az év végére 80-100 000 ID járműnek kell lennie Kínában.
Az eddig kínált modellek mellett az ID.6 csak Kínában kapható. A kicsi ID.3 -at már kifejezetten az év második felére hirdették meg, és akkor először Európán kívül is kínálják.
A VW az elektromos autók első számú helyévé akar válni Kínában
A belső égésű motorral szemben, ahol a VW évek óta uralja Kína piacát, a wolfsburgi székhelyű cég még mindig messze van attól, hogy vezető szerepet játsszon az e-mobilitás területén. Egyedül a kínai elektromos autógyártó Nio júliusban csaknem nyolcezer autót szállított, ez harmadával több, mint amennyit a VW eladott. A helyi versenytárs Li Auto-nak is csaknem 8600 eladott elektromos autója volt.
Herbert Diess: a cél világos. Fotó: Volkswagen
Diess vezérigazgató azonban már azt a célt tűzte ki, hogy az e-autók esetében is az első lesz Kínában. "Az elmúlt évtizedekben vitathatatlanul piacvezetők voltunk Kínában" - mondta a júliusi éves közgyűlésen. "Célunk, hogy ezt a pozíciót elérjük az elektromos világban is."
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!