ID.4
A VW ID.4 gyártása Emdenben. Fotók: Volkswagen
Körülbelül kétéves átalakítás után a Volkswagen megkezdte a teljesen elektromos kompakt SUV ID.4 sorozatgyártását emdeni üzemében. Pénteken legördültek az első kész autók a futószalagról az új 20-as szerelőcsarnokban.
Uwe Schwarz üzemvezető szerint az üzembe helyezés és a nyári gyári szünetek után az év végéig heti 4000 ID.4-et kell legyártani a kikötővárosban. "Erős jelzés a Volkswagennek, a mi gyárunknak, de az egész régiónak is" - mondta a VW menedzsere a gyártás kezdetén, több tucat üzleti és politikai vendég, valamint sajtó képviselői előtt.
Aero váltja a Passatot
Az e-autók gyártására a gyárat 2020 óta alakították át a folyamatos működés során. Az új gyártócsarnokok mellett akkumulátortároló is épült. A Volkswagen 2024-ig kizárólag elektromos autókat gyártó üzemmé akarja átalakítani Emdent, és saját bevallása szerint összesen egymilliárd eurót fektet be. A Passat jelenleg is párhuzamosan készül Kelet-Frízföldön. 2023-tól az Aero második elektromos modellként készül, és a Passatot váltja fel.
Az ID.4 sorozatgyártásával Emden a második német VW-gyár a szászországi Zwickau mellett, ahol a modellt gyártják. Kelet-Frízföldről 400 alkalmazott tartózkodott ideiglenesen Szászországban, hogy előkészítsék a belső égésű motorról az elektromos autók gyártására való átállást Emdenben. Most fokozatosan ki kell képezniük a többi alkalmazottat az emdeni üzemben. Kezdetben egy műszakban, június közepétől majd két műszakban gyártják az ID.4-et. Az üzemi tanács szerint Emdenben a VW körülbelül 8000 alkalmazottja közül 1000 már elektromos járművek gyártásán dolgozik.
"Emden központi jelentőségű"
Zwickau és Emden mellett két kínai üzemben, ősztől pedig Chattanoogában (USA) is gyártják az ID.4-et, a Volkswagen jelenleg legkelendőbb e-modelljét. 2022 első negyedévében a wolfsburgi autógyártó több mint 30 000 ID.4-et szállított le. "Az ID.4 gyártási kapacitásának bővítése itt, Emdenben központi jelentőségű" - mondta Ralf Brandstätter, a VW márkafőnöke a gyártás megkezdésekor. "A globális termelési hálózat ezután öt helyszínre bővül, hogy Amerika, Kína és Európa nagy piacait regionálisan ki tudjuk szolgálni helyi termeléssel."
A VW tovább szeretné bővíteni a teljesen elektromos autók kínálatát és más helyszínek, például Hannover átalakítását. Ez a "tervnek megfelelően" történik - mondta a közelmúltban Herbert Diess vezérigazgató a csoport éves közgyűlésén. Az autók hamarosan olyan nyereségesek lehetnek, mint a belsőégésű motorral szereltek. A környezetvédők és több részvényes azonban azt szorgalmazta, hogy a kompakt modellek, SUV-k és szedánok után gyorsabban kezdjék a kisebb modellek gyártását, mint például az ID.1 vagy ID.2. – írja a német portál.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!