autóteszt

Volkswagen tesztnapok: 320 lóerő maradhat?

2022.05.31.

Nagyszabású tesztnapokba kezdett Magyarországon a Volkswagen, egészen október végéig tart a roadshow, az ország 22 márkakereskedésében megfordul a sportos, valamit a hibrid modellekből álló flotta.

A tesztnapok rajtja Szolnokon, illetve Egerben volt, a Tisza-parti városban a hibrid modelleket, míg Heves megye székhelyén a sportos Volkswageneket próbálhatták ki a meglévő és potenciális ügyfelek. A Plug-In-Hybrid modellsorozat tagjai: Tiguan Elegance TSi, Passat Variant GTE TSI, Golf Variant Style 1.5 eTSI OPF DSG, Golf GTE TSI, Arteon Elegance 1.4 TSI, plusz a 462 lóerős Touareg 3.0 TFSI R Plug-In-Hybrid, amely úgy hibrid, hogy ekkora teljesítménnyel egyben természetesen sportmodell is.

Kétszer 320 és egyszer 300 lóerő.

Az egy kivételével négykerék-hajtású sportos flottában gurul két Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI DSG, egy T-Roc R-Line 2.0 TSI DSG, egy Golf R 2.0 TSI DSG, egy Tiguan R 2.0 TSI DSG, valamint a “kétkerekes” kakukktojás, a 300 lóerős Golf GTI Clubsport 2.0 TSI DSG.

Nagy Lajos, a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. szegedi telephelyének értékesítési vezetője időben értesítette portálunkat a sportos flotta érkezéséről, halogatás nélkül regisztráltam is a Golf és a Tiguan R-változatára. Ez nagyon könnyen ment, profi aloldalt hoztak létre erre a célra, ahol minden szükséges információ megtalálható a túra állomásairól, a kipróbálható modellekről – és csupán néhány kattintás a regisztráció a roadshow.volkswagen.hu portálon.

Rendes fék is van a Golf R alatt!

Kapkodni sem kellett, egy modellhez egy órát és egy ügyfelet rendeltek, így némi rátartással hiba és késés nélkül történhettek meg a váltások. Kevés papírmunka után a Volkswagen R vezetőülésében foglalhattam helyet. Rövid ismerkedés után kiderült, az utolsó bő kétezer kilométert 47 kilométer/órás átlagsebességgel abszolválták a korábbi vezetők/tesztelők, közel 17 literes átlagfogyasztás mellett. Mondjuk, ez a modell nem az eco-mód kipróbálásáról szól, ellenben nagyon tud menni, köszönhetően a 320 lóerőnek. Amilyen gyors, olyan hatékony a fékrendszer is, kitűnő élményautó a Volkswagen Golf R. Néptelenebb körforgalomban forszírozott kanyartempó mellett is kezelhető, pontosabban segít vezetni a menetstabilizáló és egyéb rendszer, visszavesz az elektronika, mielőtt kitörne az autó. Miközben a vezető úgy érzi, ő irányítja az összkerékhajtású autót, pedig már régen nem. 

Árnyékban, szerényen...

A számos biztonsági extra észrevétlenül – is – tette a dolgát, az aktív sávtartást viszont külön is kipróbáltam, ahogy teszem ezt a legelső ilyen modell, egy sok évvel ezelőtt Focus óta. Ég és föld, a Volkswagen nem tolakodó, de érezhetően határozott kormányzással tartja a szaggatott vonalon belül az autót. Egy idő után persze „rászól” a vezetőre, a kormány azért van, hogy fogja.

A kétliteres 4 hengeres turbós benzinmotor ötezres fordulatszámtól adja le 320 lóerős legnagyobb teljesítményét, ami 10 lóerő plusz az elődhöz hasonlítva, a nyomaték pedig 400-ról 420 Nm-re növekedett és 2100-as fordulattól több mint 5 ezerig a rendelkezésre áll. A Golf R 0-100-as gyorsulása dicséretes, 4,7 másodperc.

Egyszer 320 lóerő.

A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra, de az R-Performance csomaggal 270-nel is tud – persze, még mindig korlátozva! Az általam próbált rendszámú modell járt egy autós szakújságírónál is, neki a teszt végén 10,5 literes átlag jött ki. Hozzátette, a sztráda 8 liter körül is megúszható, és a „durvább szakaszokon maximum 15 literre ment fel a fogyasztás”. 

A Golf R alapára 15,8, a kipróbált, jó felextrázott modell 19,2 millió forint. Akinek hiányzik még valamennyi a vételárból, annak van ideje összegyűjteni, a szállítási idő ugyanis 84 hét.

Hátulnézet: Volkswagen Tiguan R.

A Golf 320 lóerős motorja szolgált az általunk másodszorra próbált Tiguan R modellben is, a márka nagyon kedvelt SUV modellje a családapák körében is méltán népszerű. Szerintem öregecske vályogházat akár hosszába is könnyedén lebontana...

Ezt nem „ütötték” annyira a korábbi használók, mind az R Golfot, bő 1800 kilométert 51 kilométeres átlagsebességgel és 14 literes fogyasztással tettek meg a fedélzeti számítógép szerint. Feltételezhetően itt sem a gazdaságos üzemmódban próbálgatták. Nagyobb darab lévén nem csak fogyasztása kevesebb, hanem a szállítási határideje is, 84 helyett „csupán” 44 hét. Az ár viszont borsosabb, az induló 22 millióhoz még szűk ötöt hozzárendeltek plusz kényelmi és biztonsági extrákból a tesztautót konfigurálók. 

Kormány és műszerfal.

Nem volt betervezve, de akadt üres időpont a sportos flotta egyetlen elsőkerék-hajtású modelljére, a Golf GTI Clubsport 2.0 TSI DSG-re, ez is igazi élményautózás volt, csak másképp. Kicsit rosszabb minőségű, hosszanti vályús aszfalton is meghajtottam és bizony erősebben kellett fogni a kormányt. Húzta az autót a 300 lóerő, abban nem volt semmi hiba, de jobban dolgozni kellett azon, hogy az úton maradjon az autó, mint a két R-modellnél. Ezzel együtt nagyon szerethető, és persze borzasztó gyors GTI.

A mai kor kötelező merevsége és biztonság mellett az 1386 kiló nem sok, a 400 NM-es maximális nyomaték pedig becsületes, ahogy a 5,6 másodperces gyorsulás is 0-ról 100 kilométeres tempóra. Ezen sem csak dísz a méretes hátsó szárny, ahogy az R Golfon sem – a Tiguanon ez inkább csak mutatóban van ott. A fedélzeti számítógép itt is megőrizte az utolsó bő 1500 kilométer számait, 49 km/h-s átlagsebesség mellett 14,9 litert benzint kért az autó száz kilométerenként. 

Szerethető a 300 lóerős GTI.

A Golf R és a GTI több szempontból is elég közel áll egymáshoz, szállítási határidejük hétre megegyezik (84), vagyis nagyon hosszú, de a GTI 15 milliós alapára is csak 800 ezer forinttal marad el az R Golfétól.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....