Brazília

Volkswagen: 1 milliárd eurós bővítés Dél-Amerikában

2023.08.18.

A Volkswagen márka nagy termékoffenzívával szeretne jelentősen növekedni Dél-Amerikában. 2027-re a vállalat 40 százalékos növekedést tervez Brazíliában, a régió legnagyobb piacán – írja honlapján Európa legnagyobb autógyára.

Csak 2025-ig 15 új elektromos és alternatív üzemanyagú járműmodell kerül a piacra. Középtávon a hibrid járművek is követni fogják. 2023-ban a vállalat Brazíliába hozza az első teljesen elektromos modelljeit, a Volkswagen ID.4-et és az ID Buzz-t. Összességében a dél-amerikai autópiac várhatóan 2030-ig évi tizenegy százalékkal fog növekedni, így a világ egyik leggyorsabban növekvő piaca lesz. A vállalat így következetesen végrehajtja stratégiáját, amely szerint gyorsan terjeszkedik a növekvő piacokon és fokozza a fenntartható mobilitást. A Volkswagen jelenleg Brazíliában ünnepli ottani megjelenésének 70. évfordulóját.

Fordulat megtörtént – a versenyképesség további erősítése

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója: „Dél-Amerika gyorsan növekvő autópiacként stratégiai jelentőséggel bír a Volkswagen számára. A helyszíni csapatnak az elmúlt években sikerült fordulatot elérni, és fenntarthatóan javította a jövedelmezőséget és a versenyképességet. Most a költségoptimalizálás folytatása és egyben a termékoffenzíva fokozása van napirenden. Ennek érdekében 2026-ig egymilliárd eurót fektetünk be Dél-Amerikába.” A dél-amerikai régió hosszú évek után 2021-ben tért vissza a nyereségességhez, és már 2022-ben is jelentősen hozzájárult a bevételekhez.

Fotók: VW

Alexander Seitz, a Volkswagen Csoport dél-amerikai ügyvezető elnöke kifejti: „A termék offenzívával rendkívül vonzó járműveket hozunk vásárlóink ​​elé Brazíliában és egész Dél-Amerikában. Ezzel felgyorsítjuk a CO2-mentes és teljesen összekapcsolt mobilitás felé való átalakulást. És jól haladunk. Az új Polo jelenleg a legkelendőbb autó Brazíliában. A bestseller ID.4. A brazil piac nyüzsgése további lendületet hoz nekünk.”

Elektromos járművek előfizetéssel

A vállalat 2026-ig egymilliárd eurót fektet be Dél-Amerikába – beleértve az etanol alapú belső égésű motorok és új üzleti modellek fejlesztését. 2022-ben például több mint 3000 autó-előfizetést vettek fel a brazil Volkswagennél – idén ez a szám várhatóan 150 százalék körüli lesz. A vállalat arra számít, hogy Brazíliában a tisztán elektromos hajtásokra való átállás kevésbé lesz dinamikus, mint Európában – a tisztán BEV járművek teljes piaci részesedését 2033-ban négy százalék körülire becsülik. A Volkswagen azonban a BEV-szegmens piacánál gyorsabban szeretne növekedni.

Technológiai nyitottság a nulla felé vezető úton

A piac teljes villamosításáig a Volkswagen az alternatív hajtásokra és a technológia iránti nyitottságra támaszkodik. A régióban gyártott összes új modell továbbra is 100 százalékban bioüzemanyaggal üzemelhet. Ezzel jelentős mértékben hozzájárulnak a Volkswagen Dél-Amerika fenntarthatósági stratégiájához és a nullához vezető úthoz. Az Európában kifejlesztett motorokat kifejezetten erre a célra adaptálják és továbbfejlesztik a Volkswagen brazil újonnan megnyílt fejlesztőközpontjában. A brazíliai Volkswagen által kifejlesztett flex-fuel járművek elvileg az etanol mellett benzinnel vagy ezen üzemanyagok bármilyen keverékével is üzemeltethetők. Európában legfeljebb tíz százalék bioüzemanyagot adnak hozzá (E10). A Volkswagen termékoffenzívájának egyik fókuszpontja az A0 és A szegmens, valamint a CUV-k/SUV-k – a világ leggyorsabban növekvő piaci szegmense. Az A0 szegmens már most a dél-amerikai piac közel 40 százalékát teszi ki, és továbbra is gyorsabban fog növekedni, mint a piac.

A VW gyára Brazíliában.

A cukornádból származó etanol egy fenntartható üzemanyag, amelyet a cukor élesztő általi erjesztésével állítanak elő. A benzinhez képest akár 80 százalékkal is csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását. Az etanol előállítására szolgáló cukornádföldek Brazília területének kevesebb mint 0,8 százalékát teszik ki. A cukornád csaknem 92 százalékát Brazília déli és középső részén takarítják be, a fennmaradó 8 százalékot pedig északkeleten – közel 2000 kilométerre az Amazonastól. A bioüzemanyag így döntően hozzájárulhat a rövid távú CO2-csökkentéshez a világ ezen régiójában.

70 év Brazíliában: a sikertörténet folytatása

A Volkswagen 70 évvel ezelőtt kezdte meg a gyártást Brazíliában, São Paulóban – ez volt az első üzem Németországon kívül. Tizenkét alkalmazott kezdetben ott szerelte össze a Németországból importált alkatrészeket. Ma a Volkswagen Brazília legnagyobb autógyártója, és 70 év alatt összesen 25 millió járművet gyártott, ebből négymilliót exportáltak. A cég az országban négy üzemben fejleszti és gyártja a Polo, Virtus, Nivus, Taos és T-Cross modelleket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....