Audi Q7
Az Audi Ingolstadtban leplezte le a Q7 sorozat csúcsváltozatát, amit meglepetésre nem benzines, hanem dízelmotor hajt. Az új fejlesztésű, négyliteres V8-as TDI az első szériagyártású motor, amit elektromos hajtású kompresszor lélegeztet. Ez az újgenerációs feltöltő alacsony fordulatszámon nyom több levegőt a motorba, aminek eredményeképp a turbómotorokra jellemző lassú reakcióidőt sikerült kiküszöbölni.
„A turbólyuk már történelem” – hangoztatták a bemutatón. Az EPC-nek nevezett, 7 kW teljesítményű feltöltő percenkén 70 ezres fordulatszámot is elérhet. Az EPC miatt a 12 V-os hálózat mellett egy 48 V-os hálózatot is beépítettek a kocsiba, aminek része egy 48 V-os, 0,47 kilowattórás lítium-ion akkumulátor a csomagtérben.
Ennek köszönhetően a motor már 1000-es fordulatszámon leadja maximális, 900 Nm-es nyomatékát, de a 435 lóerős csúcsteljesítményre is büszke lehet. Az SQ7 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 250 km/h. Hatalmas ereje ellenére a motor csak annyit fogyaszt, mint egy kisebb hathengeres TDI: az átlagfogyasztása 7,4 liter, ami kilométerenként 194 grammos szén-dioxid kibocsátásnak felel meg.
Az Audi mérnökei a nyolcfokozatú automata sebességváltót is átdolgozták, hogy gyorsabban váltson, és kevésbé növelje a fogyasztást. Természetesen nem hiányozhat az SQ7-ből a mechanikus, önzáró differenciálművel ellátott Quattro összkerékhajtás sem. Alapáron 22 colos, 285 mm széles abroncsokat szerelnek a kocsira, de felárért 22 colosakat is lehet kérni.
Ugyancsak az extralistán szerepel a harmadik üléssor, a nyomatékvektor hatásra képes sport differenciálmű, az elektromechanikus elven működő aktív dőléscsökkentő rendszer és az összkerék-kormányzás is. Széria viszont a LED-es fényszóró, de a Matrix-LED (ami képes kitakarni a szembejövőket a távolsági fényből) szintén extra. Az Audi SQ7 alapára Németországban 89 900 euró.