technológia

Villanyautó tanulmány: több digitális kütyü, kisebb megbízhatóság

2023.09.14.

Egyre több a friss villanyautós startup, akik egymásra licitálva igyekeznek egyre több látványos kütyüvel lenyűgözni a vásárlókat, és úgy tűnik, hogy ezzel a hagyományos gyártók is próbálják tartani a tempót.

Ugyanakkor biztos, hogy jó ötlet kapkodva teleszórni félkész rendszerekkel az új autókat? A J.D. Power kutatása erre próbál most rávilágítani. Legutóbbi Tech Experience tanulmányukban elektromos és hagyományos hajtású autók digitális eszközeit is összevetették, és arra jutottak, hogy a 100 autóra jutó hibák száma magasabb volt az alternatív meghajtású járművek esetében, mint a hagyományosaknál. Például úgy tűnik, hogy a villanyautókban jelentősen többször működik megbízhatatlanul az automata parkolórendszer, a beltéri gesztusvezérlés, stb. Mindez pedig egyezik a korábbi J.D. Power kutatásokkal, amik azt találták, hogy a kezdeti minőségibeli problémák 46%-kal többször fordultak elő villanyautóknál, mint a belsőégésű motoros autók esetében.

Épp ezek miatt kisebb az ügyfél elégedettség az alternatív hajtású autóknál, mint a nagyobb múlttal, elődökkel rendelkező, hagyományos hajtású autók esetében. „Kialakult egy elvárás az autóiparban, miszerint egy elektromos autónak több modern, digitális funkciót kell kínálnia, hogy felvegye a versenyt az olyan tech alapú gyártókkal, mint a Tesla.” – tette hozzá a J.D. Power. „Azok tudnak sikeresek lenni, akiknél könnyed lesz ez a technológiai átállás, anélkül, hogy az ügyfél elégedettség csökkenne.” A villanyautók térnyerésével egyre könnyebb lett az autóiparban való részvétel a technológiai startupok számára is, akik rendkívül elszaporodtak a Tesla sikerein felbuzdúlva. Ezek a cégek viszont mind újfajta látásmódot, gyakran fejlettebb technológiai eszközöket hoznak be a modelljeikkel, amik viszont nem mindig megbízhatóak.

Talán ennek is tudható be, hogy a megbízhatósági listát nem egy új startup, hanem a Genesis vezeti, amit épp az anyavállalat Hyundai követ. Utóbbi ráadásul nem is egy prémium márka, hanem a tömegmodellekre épít, mégis úgy tűnik, hogy Dél-Koreában sikeresen ültetnek át újító technológiákat a megbízhatóság csorbítása nélkül. Ugyanakkor a többi hagyományos gyártónak érdemes mérlegelnie, hogy mikor és milyen elkészültségi szint mellett ültetnek át modern technológiákat az autóikba, hiszen nem feltétlenül a Tesla után való rohanás tűnik a legjobb megoldásnak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....