Formula E

Villamos VB

2017.08.22.

Először lenézték, mostanság már törik magukat a klubba a gyártók, mert rájöttek, hogy ez a jövő.

 

Bővül az utcai Formula E

Egyre népesebb a villamosok mezőnye: a Renault, Audi, Jaguar, Mahindra után a BMW, a Mercedes és Porsche is beszáll a villanyautók világbajnokságába. Ez egyrészt jelzi a trendet, másrészt a zaj-, és füstmenetes futamok iránti igényt, meg persze a gyártók költségcsökkentési és termékpolitikai stratégiáját. Mert az utóbbi két német márka eddig aktívan részt vett a jóval drágább Le Mans sorozatban (WEC) és a DTM-ben. A Mercedes kisebb megszakítással 1988 óta szerepel a Német Túraautóbajnokságban (DTM), 26 év alatt tízszer nyert bajnoki címet, ezzel a sportág legsikeresebb konstruktőre.

Pace car után versenyautó

A BMW már korábban megtette az első lépéseket azzal, hogy a bajorok adják a felvezető autót, ami természetesen villamoshajtású, jövőre pedig versenycsapatként a Mercedesszel egy időben rajtol majd, a Jaguar pedig már idén ősszel beszáll. A pletykák szerint a Damiler, pontosabban a Mercedes színeiben akár Rosberg is ringbe szállhat, mert tetszik neki a villamoshajtásúak világbaknoksága. 

Toto Wolff, a Forma 1-es Mercedes csapat főnöke: „Nagy érdeklődéssel figyeljük a Forma-E növekedését, mert az elektromos hajtás komoly szerepet játszik majd az autóipar jövőjében, amelynek történetében a versenyzés mindig is komoly fejlesztési platform volt.”

Az akkumulátorok szűkös kapacitása miatt jelenleg autót cserélnek futam közben a pilóták, de a 2018-2019-es és immár ötödik idényben a fejlesztéseknek köszönhetően már eggyel is végig versenyezhetnek.

Tankolás helyett autócsere

A Formula E széria tíz csapatos mezőnyében a hosszadalmas akkutöltés helyett jelenleg autót cserélnek a pilóták. A csendes és füstmenetes futamokat városközpontokban rendezik, így volt ez a menetrendszerűen két naptári éven áthúzódó 2016-2017-es szezonban is, melynek utolsó futamát Kanadában rendezték. A Montreal ePrice-t meglepetésre nem a favorit Bouémi, hanem Jean-Eric Vergne nyerte, a korábban taroló, de itt csak 11-ik helyre érkező pilóta csak másodikként zárta a szezont, melyben az Audival versenyző Lucas di Grassi lett a világbajnok. A Renault e.dams a csapatok közötti elsőséggel búcsúzott a szezontól.

A favoritnak látszó Buemi kudarcát többek között az okozta, hogy az első futamon az akkupakk cseréje miatt 10 helyes rajtbüntetést kapott, ám így is feljött a negyedik helyre, amit a mérlegelés után – túlsúly miatt - vettek el tőle. A második futamban is folytatódott a pechsorozat, mert egy letört szárnyelem miatt kellett a bokszba hajtania.

A következő évad december 2-án kezdődik az 1,86 kilométeres Hong Kong-i pályán, ahol tíz kört tesz meg a mezőny, a rekorder köridő jelenleg 1 perc 02 másodperc.

A Formula E bajnokság eredménye

Pilóták

Lucas di Grassi, ABT Schaeffler Audi Sport – 181 pont

Sebastien Buemi, Renault e.dams – 157 pont

Felix Rosenqvist, Mahindra Racing – 127 pont

Sam Bird, DS Virgin Racing – 122 pont

Jean-Eric Vergne, TECHEETAH – 117 pont

Nico Prost, Renault e.dams – 93 pont

Csapatok

Renault e.dams – 268 pont

ABT Schaeffler Audi Sport – 248 pont

Mahindra Racing – 215 pont

DS Virgin Racing – 190 pont

TECHEETAH – 156 pont

NextEV NIO – 59 pont

Andretti Formula E –34 pont

Faraday Future Dragon Racing – 33pont

Venturi Formula E – 30 pont

Panasonic Jaguar Racing – 27 pont

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.21
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinformtól. ..
2025.04.21
1950. április 6-án elkészült az első német gyártmányú Porsche 356, amely egy egyedülálló....
2025.04.21
Egy és másfél óra közötti átjutással számoljanak azok, akik hétfőn délután, este Ausztria felé....
2025.04.21
Hamarosan megjelenik az európai piacon az indiai JBM csoport által fejlesztett, európai....
2025.04.21
A Vision V bemutatóautó új korszakot nyit és előrevetíti a jövő csúcsmodelljét, a Mercedes-Benz VLS....
2025.04.21
Ami máshol már kiemelkedő teljesítmény, az az olasz istállóban csak a küszöb. ..
2025.04.21
A japán gyári csapat fontos pontokat szerzett, miután mindkét autója izgalmas csatákat vívott a....
2025.04.21
Csodával határos módon a roncsból ki tudott szállni mindenki – írta a katasztrófavédelem. ..
2025.04.21
A városi elektromos járművet a harminc ország kilencvenhat autóipari szakújságírójából álló zsűri....
2025.04.21
Kétség sem fér hozzá, hogy a Peugeot 205 legendás modell. S bár gyártása már rég befejeződött, a....