BMW

„A vezetési élménynek semmi köze a közúti agresszivitáshoz”

2016.07.27.

Válaszol Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója.

Szerző: Heimer György

A prémiumautók legnagyobb gyártója, a BMW itthon is a legmegbecsültebb márkák közé tartozik. Baudoin Denis, a bajor autómulti magyarországi importvállalatának vezetője a cég üzleti teljesítményének számbevétele mellett kérdésünkre nem rejtette véka alá: őt is bosszantja, ha némely esztelen BMW sofőr visszaél modelljeik kimagasló menettulajdonságival.

autoszektor.hu : Franciaként hogyan csatlakozott BMW-hez? Miért nem honi céget, a Renault-t vagy a Peugeot-Citroent választotta?

B. D.: Mi tagadás, szinte véletlenül botlottam a BMW-be. Engem már ifjúkorom óta vonzott az autóipar és az autóversenyzés, de akkoriban még nem sokat tudtam a cégről. Inkább a Peugeot tetszett, már el is képzeltem jövendő munkahelynek. Egyetemistaként azonban egy évig külföldön tanultam, ebből hat hónapot Münchenben, ahol aztán kipróbáltam egy BMW-t, s mit mondjak: teljesen új világ tárult fel előttem. Felfedeztem, hogy a bajor autógyár egészen más osztályban játszik. A diploma megszerzése után megpályáztam ott egy gyakornoki állást, s éppen néhány hete ünnepeltem, hogy 25 éve dolgozom a cégnél. Hihetetlenül gyorsan repült el az idő, remélem, a következő 25 is ugyanolyan izgalmas lesz, mint az első.

autoszektor.hu: Jubileumához gratulálunk, de ha ilyen öreg róka, sokfelé megfordult szakmabéli, biztos van összehasonlítási alapja. Véleménye szerint miben különbözik a magyar prémium piac a nyugat-európaitól?

B. D.: Számomra meglepő, ahogy a magyar autósok még nyugati társaikénál is szenvedélyesebben rajonganak a prémiumért, milyen odaadással támogatják azok piacbővülését. Ebben persze kulcsszerepet játszik a BMW, a sok régi, felkészült márkakereskedő, a jól működő értékesítő hálózatunk. A legnagyobb érdeklődés a nagyobb teljesítményű, négykerék-meghajtású típusok iránt mutatkozik, amelyekből a BMW piacvezető. A magyar prémiumpiacról általában is elmondható, hogy a kompakt modellek részesedése sokkal kisebb, mint sok más európai országban. Ami a legnépszerűbb típusaink eladását illeti, első helyen a 3-as és az 5-ös sorozat áll, de jól megy az X5-ös és az új X1-es is. Ez utóbbiból hovatovább nem tudunk eleget gyártani. Mindemellett egyre növekszik az elektromos i-modellek, a városi kisutónak számító i3-as és a jövőbe mutató i8-as sportkocsi iránti kereslet is. E szegmensben a BMW szintén éllovas, de nem kétséges, hogy a forgalom utóbbi hónapokban végbement bővülését a közlekedési kedvezményeket kínáló zöld rendszám bevezetése is ösztönözte.

autszektor.hu: Az e-autókról még beszéljünk, de a prémium piac fejleményeihez hozzátartozik, hogy az újautó-eladásokban a két nagy rivális, a Mercedes és az Audi értékesítési teljesítménye némileg nagyobb, mint a BMW-é. Önnek személy szerint fontos az első hely?

B. D.: Persze, hogy fontos. A statisztikákból azonban az is kiolvasható, hogy az Audi és a Mercedes itteni gyártóvállalatainak dolgozói saját készítésű autóikat használják szolgálati gépkocsiként, vagyis azok is benne szerepelnek az eladásokban. Nekünk viszont nincs itt ilyen gyári hátterünk. Így ha leszámítjuk ezeket a járműveket, s csak a versenypiaci viszonyok közötti értékesítéseket nézzük, akkor a BMW a magyar piacon is a legnagyobb prémiumszállító.

autoszektor.hu: Itt van még a cégcsoporthoz tartozó Mini is. Nem gondolja, hogy az árérzékeny magyar piacon a magas ár hátráltatja a kisautó kellendőségét?

B. D.: A Mini egy rejtett ékszer, szerintem a magyar autósok még nem igazán fedezték fel fantasztikus tulajdonságait. Olyan vezetési élményt, minőséget kínál, amely megfelel az ár-érték arányának. Való igaz, az alapár nem alacsony, de én derűlátóan ítélem meg a kilátásokat. Főként az új Clubman eladásai alakulnak szépen. Ráadásul a következő hónapokban olyan új ajánlatokkal lépünk elő, amelyek jobban megfelelnek a nagyobb prémiumokat kedvelő magyar vevők elvárásainak.

autoszektor.hu: Mostanában rengeteg lestrapált, használt importautó, köztük több ezer BMW ömlik be az országba. Jó ez a márkának?

B. D.: Összességében azt válaszolhatom, amíg az érdekeltek betartják a bekerülő használtakra vonatkozó jogi, biztonsági és garanciális szabályokat, addig mi támogatni tudjuk ezt a behozatalt. A nagyszámú import is a BMW közkedveltségére utal. Számomra az a legfontosabb, hogy a használt gépkocsik tulajdonosait is maradéktalanul ki tudjuk szolgálni szervizeinkben.

autoszektor.hu: Még a sokat futott, ősrégi típusok esetében is?

B. D.: Abszolút. Nemrég a Le Mans-i veterán autók futamán, ahol régi, BMW-k százai vettek részt volt alkalmam elbeszélgetni a tulajdonosokkal arról is, miképpen javíttatják autóikat. Arról számoltak be, hogy szervizeink kifogástalanul, gond nélkül kiszolgálják őket. Ha pedig netán valamilyen alkatrész mégis hiányzik, a BMW veteránautó-részlege gondoskodik a szállításról. Itt Magyarországon különösen sarkalatos kérdés, hogy a használt importautók megbízható, lenyomozható forrásból kerüljenek a tulajdonosokhoz. A BMW-szervizekben alapszabály, hogy mindig feljegyezzük a kocsi azonosító adatait, annak érdekében, hogy követni lehessen a javításokat. Mindenesetre, már csak vevőink lelki nyugalma miatt is tudom ajánlani a BMW Premium Selection nevű használtautó-szolgáltatását. Ott az eladásra kínált kocsiknak nem csupán a származása, hanem a minősége is garantált, két éves jótállással.

Az interjú folytatása ITT érhető el.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..