Hyundai N

Versenypályáról az utcára – Hyundai RM koncepciók

2022.01.12.

A Hyundai RM projektjein keresztül mutatjuk be, hogy miért fontosak a koncepció autók, amikkel gondtalanul lehet a határokat kergetni.

Akár szeretjük, akár nem az autósportot, az bizony elvitathatatlan, hogy a legtöbb mérvadó autóipari fejlesztés a versenypályákon született, amiből végsősoron mi felhasználók profitálunk a leginkább. Legyen az akármilyen biztonsági fejlesztés, vagy akár teljesítménynövelő módszer, a ma használt technológiákat kivétel nélkül a versengés szülte. Nem véletlen, hogy a mai napig résztvesznek gyári csapatokkal a legnagyobb autógyártók a legkülönbözőbb világbajnokságokban. Legyen az a Forma-1 a hibridrendszerek fejlesztésére, vagy éppen a Pure ETCR a villanyhajtások fejlesztésére.

Mi sem jobb példa erre, mint a Hyundai rendkívül sikeres N programja, ami szintén a versenypályákon született. Minden 2012-ben kezdődött, amikor a dél-koreai gyár namyangi kutató- és fejlesztőközpontjában egy csoport lelkes mérnök gyakornok el kezdett dolgozni valami különlegesen. Ekkor születetett meg az első RM14 nevű koncepció, ami a Hyundai Veloster alapjaira épült, ám a hagyományos kialakítás helyett középmotoros, hátsókerekes rendszert terveztek a lemezek alá, és persze a mutatós szélesítések sem maradtak el. Akkor még nem tudták, hogy ezzel egy komplett programot indítanak útjára, mostanra pedig már az ötödik RM projektnél tartunk.

Legújabb tanulmányautójuk, az RM20e már a gyári Veloster N TCR versenyautóra épült, és egyben ez volt az első elektromos változat is. Persze a legerősebb is ez: 794 lóerőt és 960 Nm nyomatékot ad le a villanyos hajtáslánc, amivel kevesebb, mint 3 másodperc alatt letudja a 0-100-at, miközben a végsebessége 250 km/h. Ugyanakkor kár lenne azt gondolni, hogy ez csak önző szórakozás a mérnökbrigádnak. Az RM koncepciók nem csak menők és mutatósak, hanem tesztalanyok is. Itt vallatják először azokat a komponenseket, amik később egy sorozatgyártott sportmodellben is bemutatkoznak.

Például egy ilyen prototípusban tesztelték először a Hyundai e-LSD rendszerét, amit később az i30 N utcai modell megkapott. Vagy ott van az RM19 koncepció, amiben a nyolcfokozatú duplakuplungos automata határait próbálgatták, mielőtt bekerült az összes N modellbe. Ha tehát nem lennének ezek a vad tanulmányautók, akkor nem járhatnánk az utcán a zseniális i20 N vagy Elantra N modellekkel sem. Régóta pletykatéma, hogy egyszer utcára is elkészülhet egy középmotoros N csúcsmodell, de egyelőre semmi sem hivatalos. Az viszont igen, hogy a következő RM projekt hidrogén üzemanyagcellás lesz, ami sokat elárul a Hyundai sportmárkájának jövőjéről.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.28
A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra....
2022.01.28
Romániában a kormány csütörtökön a közlekedési szabályok szigorításáról fogadott el rendeletet,....
2022.01.28
A VW vezérigazgatója, Herbert Diess megfertőződött a koronavírussal és karanténban van. A cég....
2022.01.27
Ma már mindent elural a CO2 és az önvezetés, 40 évvel ezelőtt viszont jó üzletnek tűnt beszállni a....
2022.01.27
A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági kampányt indít a vasúti átjáróban történő közúti balesetek....
2022.01.27
A Vitesco autóipari beszállító több nagy megrendelést kapott a gyártóktól: egy milliárdos....
2022.01.27
A kínai Nio márka megnyitotta a 800. akkumulátorcserélő állomását , ezúttal a Hangzhou városban....
2022.01.27
Azt remélik, az új, i20 N alapú hibrid Rally1-es autóval végre az egyéni bajnoki címet is....
2022.01.27
Egy autómentő kisteherautó és egy személyautó csapódott egymásnak valamivel 14 óra után - írja a....
2022.01.27
A miskolci rendőrök előállították a férfit - írja a police.hu. ..