kormányrendszerek

Versenypályán kormányoszlop nélkül

2019.08.04.

Ez az Audi R8-as versenyautó a nürburgringi 24 órás versenyen mutatkozott be, és nélkülözi a klasszikus, a kormánykerék és a kerekek közti fizikai kapcsolatot.

A nürburgringi 24 órás versenyen debütált az első versenyautó, amelybe nem kerül kormányoszlop. A Schaeffler Paravan Technologie Audi R8 LMS GT3-as versenyautója irányításáról úgynevezett steer-by-wire megoldás gondoskodik, vagyis elektromos jelet továbbít a kormánykerék a kerekek felé, ez alapján zajlik az irányítás. Az ilyenfajta, jövőbe mutató megoldást bővebben tárgyalja alábbi cikkünk.

A steer-by-wire kormányzás teszteléséhez ideális környezetet jelent egy versenyautó, amelyben a jelterjedés gyorsasága, az információ gyors továbbítása és hatékony feldolgozása, a zavaró tényezők kiszűrése fontos - egy lépéssel közelebb kerülve az önvezető autózáshoz.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....
2024.05.13
Az autók belső terének 99%-a rákkeltő anyagokat tartalmaz.   ..
2024.05.13
Karambol törént ma kora reggel Balatonfőkajárnál, a 710-es főút érintett szakaszát teljes....