autósport

Végre verseny és ki nyert egy nap alatt hat kupát?

2020.08.19.

A legfiatalabb, a legkisebb és a legmagasabb versenyző címe mellé hat győzelmi kupát gyűjtött be egyetlen nap alatt a magyar M1RA Mototsport.

Grobnijban mindkét futamon élről indult és nyert a M1RA autója

Már a hétvégi verseny előtt is nagy volt az izgalom, hiszen a hosszú járványszünet után egyáltalán nem volt biztos, hogy a pilóták és az alaposan leszabályozott létszámú team időben eljut a horvátországi pályára. Az sem volt biztos, hogy a napról napra változó szabályok miatt Dusán Borkovics pilóta átlépheti-e a szerb-horvát határt.

Az első rész összejött, időben megérkeztek az autók és a csapatok Grobnikba, ahol már az időmérőn tarolt a M1RA: Borkovics megfutotta a mezőny két legjobb köridejét és ezzel mindkét futamban az élről indulhatott. Ez a rendszer nemileg eltér a hagyományos klasszifikációktól, de a horvátországi TCR East Europe hétvégén így állt össze a rajtrács, melynek elejét Hyundai i30 N modellek bérelték ki.

Ezt tette le az asztalra egyetlen nap alatt a magyar csapat

Ez volt a tizedik

Az immár boldog apa Borkovics óriási magabiztossággal és hatalmas előnnyel nyerte mindkét futamot rajt-cél győzelemmel. A magyar csapathoz hasonlóan időben rajtrácson volt mindenki, de győzelmi kupát csak M1RA-sok szereztek, ezzel jubileumot is ünnepeltek, mert a horvátországi hétvégén megszületett tizedik győzelmük a nemzetközi TCR-bajnokságokban.

A M1RA mérlege: 55 futamon 11 túraautós trófea, vagyis a magyar csapat történetének minden ötödik TCR-versenyén a dobogó legfelső fokára állhatott pilótájuk.

A legmagasabb és a legfiatalabb pilóta párosa: Dusan Borkovics és a 12 éves Bucsi Attila

M1RA futamgyőztes versenyzők:

Roberto Colciago 3 (TCR International)

Tassi Attila 2 (TCR International)

Dusan Borkovics 2 (TCR Eastern Europe)

Michelisz Norbert 1 (TCR International)

Nagy Dániel 1 (TCR Europe)

Luca Engstler 1 (TCR Europe)

Francisco Mora 1 (TCR Europe)

Különleges páros

A csapat a két legszélsőségesebb méretű pilótával versenyez, hiszen a langaléta Dusan Borkovicsnál és a mezőnyátlagnál is jóval alacsonyabb a 12 éves Bucsi Attila. A M1RA szerelőinek köszönhetően időben megkapták a felkészített autókat, így már a Salzburgringen rajthoz állhatott a Michelisz Norbert által mentorált Bucsi Attila, a horvátországi futamon pedig az Európa-bajnok túraautós, Dusan Borkovics is csatlakozott a csapathoz, ő a TCR Eastern Europe bajnokságban indult.

Különleges szezon

Speciális év az idei a motorsportban, mert a járványhelyzet miatt még mindig sok a bizonytalanság és rengeteg a kérdőjel. Az utóbbi években a TCR International és a TCR Europe bajnokságok élcsapatai közé tartozó M1RA a jelenlegi körülményeket figyelembe véve, a biztonságra törekedve állította össze idei versenyprogramját. Ennek megfelelően Dusan Borkovics a csapat Hyundai i30 N TCR versenyautóját vezeti a TCR Eastern Europe bajnokságban, Bucsi Attila pedig egy Suzuki Swifttel indul a Swift Cup Europe-ban a M1RA színeiben.

A szerb Dusan Borkovics tapasztalt versenyző a nemzetközi túraautós mezőnyben. 2014-ben teljes szezont töltött a WTCC-ben, Japánban a második helyen dobogóra állt Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert társaságában. A rá következő évben megnyerte a túraautó Európa-bajnokságot, méghozzá a M1RA csapatvezetőjével, Bári Dáviddal és a csapat több tagjával.

Sikeres múlt

„Idén a legfontosabb szempont számunkra a biztonság. Olyan bajnokságot kerestünk, amelyben a közelben maradhatunk, autóval is bejárható távolságokra kell utaznunk. Mivel a TCR Europe versenynaptára ebből a szempontból kedvezőtlenül alakult, ráadásul a Hungaroring is kikerült a helyszínek közül, a TCR Eastern Europe mellett döntöttünk” – fogalmazott Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője.

„Dusant jól ismerjük, 2015-ben együtt nyertünk Európa-bajnoki címet. Ügyes és gyors pilóta, akibe kódolva vannak a jó eredmények. A járvány miatt sokat kellett várnunk arra, hogy azt csinálhassuk, amit a legjobban szeretünk, úgyhogy elsősorban élvezni akarjuk a szezont. Ebben természetesen az is benne van, hogy szeretnénk sikereket elérni” – árulta el Bári Dávid.

Jobbra a Suzuki Swifttel versenyező Bucsi Attila és édesapja, balra a m1rás fiúk

E-bajnokságból a ringre

A mindössze 12 éves Bucsi Attila esetében a tanuláson és a fejlődésen van a hangsúly, hiszen még olyan fiatal, hogy csak korengedménnyel állhat rajthoz a Swift Cup Europe-ban. Tavaly a M1RA egyik alapítója, Michelisz Norbert figyelt fel rá, és vállalta mentorálását is a Hyundai Légy N Magad programja keretében. Ennek következő lépése, hogy a M1RA színeiben versenyez idén.

„Élvezzük a munkát Attilával, mert nemcsak tehetséges, de megvan benne a tenni akarás is. Olyan, mint egy szivacs, szívja magába az információkat. Ha kérünk tőle valamit, addig gyakorolja, míg meg nem csinálja. Rendkívül motiváló látni, ahogy napról napra fejlődik. Jó példa erre a Hungaroring E-sport Bajnokság, melyben az ötvenedik hely környékén kezdett a selejtezőkön, aztán az utolsó futamon már a győzelemért harcolt, és második lett” – mesélte Bári Dávid.

Bári Dávid, Michelisz Norbert és Bucsi Attila

Oktató program

A M1RA Swift Cup Europe-programja teljes egészében az oktatásról szól. Folytatódik a csapat együttműködése a kecskeméti Gáspár András Szakgimnáziuma és Szakiskolájával, így az ottani autószerelő és autótechnikus diákok a M1RA szakembereitől tanulhatnak a bajnokság során.

„A Swift Cup Europe remek fejlődési lehetőség Attilának. A sorozat elődjének első bajnoka 2006-ban Michelisz Norbert volt, aki itt kezdte az autóversenyzői pályafutását. Ebben a bajnokságban meg lehet tanulni a nagyobb túraautós sorozatokban szükséges ismeretek 70 százalékát. Ezért azoknak a szakképzésen résztvevő diákoknak is kiváló gyakorlati terep, akik szeretnének többet megtudni az autósportról” – zárta szavait Bári Dávid.

A M1RA mindkét pilótájával készül a Slovákiaringre, ahol a hétvégén lesznek futamok, majd Brnora és persze nagyon várják a Hungaroringen megrendezésre kerülő futamokat.

TCR Eastern Europe

Slovakia Ring – Augusztus 21-23.

Brno – Szeptember 4-6.

Hungaroring – Október 24-25.

 

Swift Cup Europe

Slovakia Ring – Augusztus 21-23.

Brno – Szeptember 4-6.

Slovakia Ring – Október 9-11.

Hungaroring – Október 16-18.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....