Audi Q2

A város az igaz terepe – Audi Q2 1.4 TFSI S-tronic 1. rész

2017.02.16.

Az Audi Q2 a kis szabadidő-autók dinamikusan növekvő piacárból szeretne kihasítani magának egy vastag szeletet, amire a tudása és a külseje alapján meg is van minden esélye. Modernebb, olcsóbb, és fiatalosabb a lassan kifutóvá váló Q3-asnál, és a még a helykínálata sem marad el jelentősen tőle.


A képeken nagyobbnak tűnik, mint amekkora valójában

A Q2-es koncepcióját először a Crosslane Coupé tanulmánnyal mutatta be az Audi 2012-ben, aztán négy évvel később már a szériaváltozat is bemutatkozott három helyett öt ajtóval, targa- helyett hagyományos acéltetővel, a lemezek alatt pedig a széles körben használt MQB architektúrával. A Q2 az Audi legkisebb, legolcsóbb és - a számtalan választható kiegészítőnek köszönhetően - legjobban személyre szabható szabadidő-autója, a szintén MQB alapokra épített, és szintén 2016-ben bemutatott Seat Atecánál, Skoda Kodiaq-nál és Volkswagen Tiguannál egy-másfél számmal kisebb. Legfontosabb konkurense a frissen bemutatott második generációs Mini Countryman és a nemrég modellfrissítésen átesett Mercedes-Benz GLA.


A hossza 4,19 méter, amihez 2,6 méteres tengelytáv társul

A Q2 hossza a 4,2 métert sem éri el, vagyis közel 200 mm-rel rövidebb a sorban utána következő Audi SUV-nál, a Q3-nál, sőt, még az A3 Sportbacknél is. Annyira azonban nem kicsi, hogy ne kínáljon helyet egy még kisebb, valószínűleg 4 méter alatti kis szabadidő-autónak, ami pár éven belül mutatkozhat be Audi Q1 néven. Sok tekintetben szakít a hagyományos Audi-dizájnnal a Q2, és olyan friss megoldásokat hordoz, amit a négykarikás márka talán nem merne a nagyobb, drágább modelljein bevezetni. Ilyen például az új, hat- helyett nyolcszögletű singleframe hűtőmaszk, a kocsi oldalán futó érdekes élek és konkáv geometriai formák, a C-oszlopok cserélhető, színes betétei, vagy az egyedi formájú fényszórók (akár LED-technikával is) és hátsó lámpák.


A diffúzor és a C-oszlop betétjének színe elüt a karosszériáétól

Az Audi híres a minőségi belső tereiről, és ezt a jó hagyományt a Q2-ben is folytatták. Persze nem erőltették meg magukat túlságosan Ingolstadtban, egyszerűen az A3 műszerfalát emelték át, ami a letisztult felületeivel, kerek légbeömlőivel, és elegáns gombjaival még ma is frissnek hat. Ahogy várható, az anyagminőség jobb a kategória átlagánál, még ha az A3 és a többi nagyobb Audik szintjét nem is éri el, de ez az ár figyelembe vételével megbocsátható.


Hat helyett nyolcszögletű a hűtőmaszk a Q2-esen

A külső dimenziókat ismerve nem okoz csalódást a helykínálat, két 180 centis felnőtt kényelmesen elfér maga mögött, hátul a magasra tett ülőlap és az átlagosnál magasabb tető miatt jobb az ülőhelyzet és a térérzet, mint az A3 Sportback-ben. Csak 15 literrel kisebb a 405 literes csomagtartó, mint a Q3-ban, az A3 Sportback poggyászterét viszont veri a Q2-esé. Ha viszont bővítéskor – amivel 1050 literre növelhető a tér – sík poggyászteret akar valaki, annak eggyel följebb állásba kell tennie a csomagtérpadlót, ami valamennyit elvesz a felső térből.


A 405 literes csomagtartó padlója több szinten rögzíthető

Már az alapfelszereltség is tartalmazza a négy elektromos ablakot, a manuális klímát, az MMI rádió plusz rendszert a 7 colos képernyővel, bluetooth-csatlakozással, cd-lejátszóval. Ezeken felül a digitális műszerfalért 242 ezer forintot, a navigációért 380 vagy 852 ezer forintot, a head up kijelzőért, 223 ezer forintot, a Drive Select üzemmód-választóért 75 ezer forintot kell felárként fizetni.


A műszerfal az A3-asból származik

A Q2-hoz rendelhető turbómotorok közül a középszintet jelentő 1,4-es TSI benzines dolgozott a tesztautóban, amelynek ereje 8,5 másodperces gyorsuláshoz és 212 km/h-s végsebességhez elegendő, automata váltó nélkül kicsit még jobbak lennének ezek az értékek. Még a kínálat része a 116 lóerős egyliteres TFSI és ugyanilyen erős 1,6-os TDI, valamint a 190 lóerős 2.0 TDI is, összkerékhajtás csak az utóbbihoz rendelhető.


Kényelmesek és jól tartanak az S-line sportülések. Egy SUV-hoz képest nincsenek magasan

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson ide!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..