Honda CR-V

Variációk SUV-ra: CR-V a kilencediken

2018.03.01.

A Honda 1996-ban mutatta be az első CR-V-t. Azóta majd 22 év telt el, már közelít az ötödik generáció, és várhatóan idén debütál a CR-V első hibrid verziója. Ekkora múlt és ilyen jövőkép mellett sem érdemes azonban gyorsan túllépni a jelenen. Már csak azért sem, mert a még aktuális CR-V példaértékűen ötvözi a Honda óriási SUV-tapasztalatát és jövőbemutató technológiáját. Kipróbáltuk az 1,6-os, 160 lóerős dízelmotorral és kilenc sebességes automatával szerelt CR-V-t.

A Honda, ahogyan az első CR-V idején, a kilencvenes években, úgy – dicséretes módon – ma is ellenáll az uniformizálódásnak. S bár ezzel kockázatokat is vállal a gyár, hiszen a formai különcség nem feltétlenül csak előnyökkel járhat, a CR-V esetében egészen biztosan nem baj, hogy a Honda maradt a különutas design-nál. Nyilván ízlés kérdése, kinek mennyire jön be ez a formavilág, de az tény: a CR-V-t nehéz nem észrevenni a közlekedés forgatagában. A legkülönlegesebb talán az autó eleje: a ravaszul húzott vonalak, merészen kanyarított ívek úgy négy-öt vízszintes részre tagolják az orr részt, s akkor még szót sem ejtettünk a feltűnő lámpatestekről. Ehhez képest oldalról, ha nem is visszafogott, de kevésbé bonyolult a kép: csak a nagy, 18 colos abroncsokat „viselő” felniken látni merész formákat, és a hátsó ajtó mögé jócskán benyúló, nyílhegy alakban végző krómcsík vonzza a szemet.

Dicséretes, hogy a Honda maradt a különutas design-nál

Különleges megoldások az utastérben is akadnak: a kocsi elejéhez hasonlóan összetett formavilágú például a műszerfal. A hasonlóságot erősíti, hogy a műszerfalon ugyanolyan ívben fut végig egy alumínium betét, mint ahogy az autó orrán. Meghatározza látványt a két képernyő is: fent egy kisebb az alapinformációkkal, lent, középen egy nagyobb a navigációhoz, a jó hangzású hifi vezérléséhez vagy épp a tolatókamerához – s még mindezek alatt kapott helyet a klíma keskeny kijelzője. S persze ott a sebességváltó előválasztókarja, amely leginkább afféle modern művészeti alkotásként meredezik ki a műszerfalat és a középkonzolt összekötő panelből. Ehhez képest a kormányon elhelyezett kezelőszervek és a műszeregység maga a visszafogottság: különösebb „csicsák” nélkül egyszerűen csak könnyen áttekinthető, informatív és egyszerűen kezelhető.

A műszerfalon ugyanolyan ívben fut végig egy alumínium betét, mint ahogyan az autó orrán

A többféle vezetéstámogató rendszerrel – például ráfutásos ütközés megelőzésére, sávelhagyás jelzésére, táblafelismerésre – „kiokosított” CR-V jelentős méretei kívülről kevésbé tűnnek fel, beszállásnál és azután annál inkább. Az utastrében válik csak érzékelhetővé ugyanis a 4,6 méteres hossz, az 1,8 méteres szélesség és a majd 1,7 méteres magasság.

Bent érezni csak igazán, hogy milyen nagy az autó

A helykínálatról mindent elárul az: ha a kényelmes bőrüléseket teljesen hátratoljuk, mögöttünk még felnőttek is elférnek. Ebből adódóan a CR-V-vel akár hosszú távra is nyugodtan elindulhat öt személy. Úgy, hogy közben a csomagok miatt sem kell aggódni: ilyenkor is 589 literes, jól pakolható raktér áll rendelkezésre. Ha csak ketten utaznak az autóban, és csurig, azaz tetőig töltik pakkokkal a kocsit, akkor 1669 liternyi hely áll rendelkezésre. Itt érdemes megemlíteni: az utastér példamutatóan sokféleképpen – és ami szintén fontos: könnyen – alakítható.

Alapesetben is óriási, 589 literes a csomagtér

A figyelemre méltó formához és a nagy, kényelmes utastérhez kifinomult technika társul. A motortérben az erősebbik, duplaturbós 1,6 literes dízel kapott helyet, amely 160 lóerős, nyomatéka pedig 350 Nm. Ennél a pontnál azért érdemes elidőzni egy picit: húsz évvel ezelőtt csodaszámba ment az 1,6-os Honda Civic Vti, s az, hogy egy ilyen „pici” benzines motorból 160 lóerőt préseltek ki, ma pedig már egy családi SUV dízelmotorja tart itt.... A downsizeing jegyében megalkotott parádés erőforrás egy másik technikai különlegességhez csatlakozik: az új, kilencfokozatú automatikus váltóhoz.

Ideális családi utazóautó

Noha kilenc még gombócból is sok, néhány száz kilométer után már fel sem tűnik, hogy kilenc fokozatú a váltó. Ha gyorsítani kell, akkor a szerkezet hezitálás és minimális rántás nélkül kapcsol vissza az ideális fokozatba, miközben 130-nál kilencesben alig kétezret forog a motor. Ez a kombó tíz másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit, ami annak tükrében, hogy nagy, közel 1,7 tonnás autóról van szó, teljesen rendben van, mint ahogyan a kétszáz-közeli végsebesség is. Még nagyobb rendben van az: országúton, óvatosan hajtva tényleg beéri öt literkörül, de pályatempó mellett is sem kell sokkal többel számolni.

Tíz másodperc alatt abszolválja a 0-100-at

Összességében a CR-V, többek között remek variálhatósága, pakolhatósága, fogyasztása révén ideális családi utazó autó, de a hétköznapi, városi használatsorán sem vall szégyent, miközben az összkerékhajtás révén nagy hóban, sárban is biztos és biztonságos előrejutást garantál. A CR-V listaára kicsivel 7 millió forint felett kezdőik, a remek 1,6-os, 160 lóerős dízellel és kilenc sebességes automatával szerelt – már bőségesen felextrázott – verzió pedig úgy 10 millió forinttól érhető el. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....