BMW i5 M60 xDrive Touring teszt

Van egy kis bibi – BMW i5 M60 xDrive Touring teszt

2024.10.14.

Kombiként még dögösebb, M60-ként undorítóan erős is, mégis hordoz magával egy erős ellentmondást a BMW i5 M60.

Régi vágású, európai, autórajongó családapa vagyok, így van némi becsípődésem a kombikkal. Mindig is úgy tartottam, hogy a funkcionalitás szép, így egy kombi kaszni az én szememnek arányosabb, amin valamiért jobban működnek a formatervek. Ráadásul még nem ülünk bennük magasan, így vezetni is sokkal jobb őket. A kombizás ultimate kiteljesedése pedig nem más, mint egy 5-ös Touring, aminek legújabb, G61-es szériáját épp idén mutatták be, alapból 570, ülésdöntéssel 1700 literes csomagtartóval, akár tisztán elektromosként is.

Ezzel egyébként az i5 Touring a BMW villanyos kínálatának egyetlen kombija, és amúgy sem jellemző még a kombi kaszni a villanyosok között, pláne ilyen méretben – mondjuk az Audi A6 Avant e-tron épp most futott be közvetlen versenytársaként. Mi egy korántsem hétköznapi konfigurációban kaptuk kézhez a bajorok 5 méter feletti batárját, méghozzá villanyosként, abból is a 601 lóerős (nem elírás) i5 M60 xDrive csúcsmodellként. A jó hír, hogy a remekül pakolható, körbeplüssözött, alacsony küszöbös csomagtartó így is változatlanul 570 literes. Ebbe egyáltalán nem szól bele a padlólemezbe telepített, nettó 81,2 kWh kapacitású akkumulátorcsomag, amit ügyesen rejtettek el optikailag a fekete küszöbökkel.

Diszkrét M logók, szénszálas tükrök, légbeömlőket imitáló, sportosabb lökhárítók és masszív diffúzor tudatja a külvilággal, hogy nem egy hétköznapi modell hajtott végre térugrást mellettünk, és a tesztautó kinézetén sokat dobott a 21-colos felniszett, valamint a piros fényezés is. Odabent alapból jár a piros sportcsíkkal ellátott sport kormány, a nagy iDrive infotainment rendszer és a lenyűgöző hangulatvilágítás is, ami bármilyen grafikát végigfolyat a műszerfalról az ajtókra. Nálunk fehér és szürke Merino bőrkáprit tette teljessé a konfigurációt, ami nem csak otthonos illatot kölcsönöz a kabinnak, de olyan foteleket is, amikben a fél világot beutaznánk.

És éppen itt az i5 M60 legnagyobb ellentmondása. 5 méter feletti hosszával az új 5-ös generációt egyértelműen nem a városba szánták, oda ez a méret már egyszerűen kényelmetlen, nehézkes a parkolás vele. Egyértelműen úgy rendezték be a tágas kabint, hogy a kényelmes fotelekben ne legyen teher a hosszú távú utazás sem, ki se akarjunk szállni a ~600 kilométerre lévő úti célunkig. Ugyanakkor 100%-ra feltöltött akkumulátornál is csak 367 km-es hatótáv fogadott, végül pedig mindössze 230 kilométert tettünk meg közösen, mielőtt 15%-os akksival visszaadtam.

Az autópályázás, ahova való, érthetően nagyon eszi a hatótávot, pedig odafigyelve, a sebességkorlátozásokat betartva közlekedtem. Míg városban megelégedett 18 kWh/100 km-es fogyasztással, addig autópályán ez könnyen felcsúszott 23 kWh-ig. Persze lehet gazdaságos üzemmódban, szellőztetés nélkül is használni és akkor irdatlan nagy kilométereket ír ki, de ez a kategória pont nem a kompromisszumokról szól, és nem azért ülünk rajta két villanymotoron, így kvázi összkerékhajtáson, valamint 601 lóerőn és 795 Nm nyomatékon, hogy ne használjuk.

Gyári adat alapján 3,9 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, amit az első padlógáz után el is hiszünk. Még sofőrként is nehezen befogadható, űrhajós érzést nyújt, amikor az Iconic Sounds hangzásával vegyítve, egy pontot kinézve teret ugrunk egy 2,5 tonnás családi kombival. Különösen sport módban érezni, ahogy padlógázra összekattan a hajtás a két villanymotor erejétől. Közben pedig szabad szemmel is jól láthatóan pörög le a hatótáv minden padlógázkor. Egy tapasztalt ismerősöm szerint egy kategóriával jobb az M60, mint a hagyományos i5 modellek. Ez abból a szempontból igaz, hogy a gazdag ellátmány hitelesen vegyül a sportos hangulattal. Másfelől viszont a hajtáslánc ugyanolyan érdektelen volt számomra, mint a korábban tesztelt i5 eDrive40.

Azon kívül, hogy sokkal jobban gyorsul, ugyanazt a szimulátoros, kiszámítható vezethetőséget nyújtja. Nem kommunikál annyit a kormányon, pedálokon, futóművön keresztül, mint egy benzines vagy dízel változat. Steril és lélektelen a viselkedése, mintha nem is mi vezetnénk, ami egyben azt is jelenti, hogy nagyon kint vannak a határai. Meginoghatatlanul biztonságos, a nagy fék és a bitang erő pedig arról is gondoskodik, hogy a többet súlyt eltüntesse valamelyest. Jelenlegi konfigurátora szerint 41,3 millió forintról indul a BMW i5 M60 xDrive Touring, ami 10 millió felárat jelent még a szintén összkerekes, 394 lovas xDrive40 Touringhoz képest is. Hogy ér-e ennyivel többet a tudat, hogy körbe nézünk és szinte biztos, hogy mi ülünk a legerősebb autóban? Ezt mindenki döntse el maga. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....