1

Van, aki vámot vetne ki a kínai autókra

2023.07.12.

Egyre több kínai autógyártó érkezik Európába, és kifejezetten agresszív ajánlatokkal próbálnak piacot szerezni maguknak. A vásárlók szempontjából ez jó hír is lehet, de néhány európai autógyártó nem igazán örül az új konkurenciának.

A téma a héten ismét a címlapokra került, mivel Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Le Figaróban megjelent interjújában azzal vádolta az EU-t, hogy "vörös szőnyeget terít a kínaiaknak" az elektromos autókra vonatkozó, 2035-től hatályos jogszabályokkal, vagyis azzal a területtel, ahol a kínaiak versenyelőnyben vannak. 

A múltban panaszkodott a kínai gyártókkal szembeni "egyenlőtlen bánásmódra" Európában, összehasonlítva a külföldi márkák kínai környezetével, ami odáig vezetett, hogy a Stellantisnak tavaly év végén csődöt kellett jelentenie Kínában a Guangzhou Auto céggel közös Jeep JV-vel kapcsolatos ügye kapcsán.  
 
Nem támogatja azonban a kínai autóimportra kivetett különleges vámokat, inkább az európai autóipar nagyobb támogatását a helyi beszerzés növelése és az akkumulátorok árának csökkentése érdekében. A költségek miatt elutasította a francia kormány azon felhívását, hogy az e-208 gyártását Spanyolországból Franciaországba helyezzék át.

Az autóiparon belül és kívül is sokakat érdekel, hogy a kínai gyártók növekedése mit jelent a hazai gyártási ágazat és a ma ismert márkák számára.  Az ACEA, az európai gyártók szakmai szövetsége becslése szerint a régióban 13 millió munkahely kapcsolódik közvetlenül vagy közvetve az autóiparhoz, ami az összes foglalkoztatott mintegy 7%-át jelenti.  

Még ha ezeknek a munkahelyeknek csak 10%-a veszne is el a kínai import miatt ( tekintve, hogy ha másért nem is, de logisztikai okokból a kínai gyártók egy ponton Európában kezdik meg az összeszerelést, ahogyan azt a japánok és a koreaiak is tették előttük), ez akkor is több mint egymillió munkahelyet jelent, és a munkanélküliségi ráta 1%-os növekedését.  Ez a csapás nem egyenletes, mivel a kapacitáscsökkentés egyes gyárakra összpontosulna, és nagyon erősen érintené ezeket a területeket.

Az EU vagy a kormányzatok támogatását már most ki kellene terjeszteni az iparágra, hogy segítsék őket az elektromos autók gyártására való átállásra, ha már alapvetően ők kényszerítették rá őket és ezáltal olyan árakon forgalmazhassák autóikat, amelyek nem kevesek, hanem sokak számára megfizethetőek. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
Magyarország területén a 2025. január 10-én 0 óra és január 12-én 24 óra közötti időszakban a....
2025.01.13
Negyedik taggal bővült a Toyota Professional kínálata, a Proace család kibővült a legnagyobbal, az....
2025.01.13
A Széchenyi István Egyetem kiemelt szereplője a budapesti Educatio Kiállításnak, hiszen az idei....
2025.01.13
A szlovákiai utakon hamarosan megjelenhetnek a radarok legújabb generációja - írja a parameter.sk. ..
2025.01.13
Járatainak több mint felét törli a Brussels Airlines belga légitársaság hétfőn a tervezett....
2025.01.13
Egy magyar szállítmányozó cég kamionsofőrjét navigációs rendszere egy árvízvédelmi gátra terelte....
2025.01.12
Az összetettben éllovas dél-afrikai Henk Lategan előnye mindössze 21 másodpercre csökkent a Szaúd-....
2025.01.12
Vannak fétistárgyak, melyek láttán erősebben ver az autóbuzik szíve, ilyen a Bilstein gátló, a....
2025.01.12
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Magyar vágyálom. ..
2025.01.12
Nyolchengeres ellendugattyús motort készül piacra dobni a Great Wall Motor kínai járműgyártó....