1

Van, aki vámot vetne ki a kínai autókra

2023.07.12.

Egyre több kínai autógyártó érkezik Európába, és kifejezetten agresszív ajánlatokkal próbálnak piacot szerezni maguknak. A vásárlók szempontjából ez jó hír is lehet, de néhány európai autógyártó nem igazán örül az új konkurenciának.

A téma a héten ismét a címlapokra került, mivel Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Le Figaróban megjelent interjújában azzal vádolta az EU-t, hogy "vörös szőnyeget terít a kínaiaknak" az elektromos autókra vonatkozó, 2035-től hatályos jogszabályokkal, vagyis azzal a területtel, ahol a kínaiak versenyelőnyben vannak. 

A múltban panaszkodott a kínai gyártókkal szembeni "egyenlőtlen bánásmódra" Európában, összehasonlítva a külföldi márkák kínai környezetével, ami odáig vezetett, hogy a Stellantisnak tavaly év végén csődöt kellett jelentenie Kínában a Guangzhou Auto céggel közös Jeep JV-vel kapcsolatos ügye kapcsán.  
 
Nem támogatja azonban a kínai autóimportra kivetett különleges vámokat, inkább az európai autóipar nagyobb támogatását a helyi beszerzés növelése és az akkumulátorok árának csökkentése érdekében. A költségek miatt elutasította a francia kormány azon felhívását, hogy az e-208 gyártását Spanyolországból Franciaországba helyezzék át.

Az autóiparon belül és kívül is sokakat érdekel, hogy a kínai gyártók növekedése mit jelent a hazai gyártási ágazat és a ma ismert márkák számára.  Az ACEA, az európai gyártók szakmai szövetsége becslése szerint a régióban 13 millió munkahely kapcsolódik közvetlenül vagy közvetve az autóiparhoz, ami az összes foglalkoztatott mintegy 7%-át jelenti.  

Még ha ezeknek a munkahelyeknek csak 10%-a veszne is el a kínai import miatt ( tekintve, hogy ha másért nem is, de logisztikai okokból a kínai gyártók egy ponton Európában kezdik meg az összeszerelést, ahogyan azt a japánok és a koreaiak is tették előttük), ez akkor is több mint egymillió munkahelyet jelent, és a munkanélküliségi ráta 1%-os növekedését.  Ez a csapás nem egyenletes, mivel a kapacitáscsökkentés egyes gyárakra összpontosulna, és nagyon erősen érintené ezeket a területeket.

Az EU vagy a kormányzatok támogatását már most ki kellene terjeszteni az iparágra, hogy segítsék őket az elektromos autók gyártására való átállásra, ha már alapvetően ők kényszerítették rá őket és ezáltal olyan árakon forgalmazhassák autóikat, amelyek nem kevesek, hanem sokak számára megfizethetőek. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....