autótechnika

Vakrandi egy furcsa párral: az őrült és a józan

2021.10.30.

Ilyen lehet az, amikor szembesülsz régi szerelmed fotójával, a meztelen valósággal és a jövővel.

Nézed a kétülésesek hirdetéseit, aztán választasz. Többnyire a teljesítmény és sebesség, de leginkább az ár és forma alapján, mert dögös kocsi kell. Ebben a műfajban egykor az olaszok és a britek uralták a piacot, de több válság után alaposan megritkult mezőnyük, eltűntek olyan klasszikusok, mint az első James Bond filmben szereplő Sunbeam Alpine, vagy a nem kevésbé legendás Herald Triumph.

Egy igazi klasszikus far: Austin Healey                     Forrás: LSB

Bukott műfaj?

A roadsterek mezőnyében az angolok voltak a műfaj királyai, a 007-es Sunbeam sportkocsihoz hasonlóan sorra került lakat olyan műhelyekre, mint az Austin Healey, Bristol, Jensen, Herald Triumph, MG, melyek ma már értékes veteránok, vagy éppen youngtimerek. Mint a General Motors Speedstere, melyet Opel és Vauxhall jelvénnyel is gyártottak a Lotusnál, ám a britek hamar feladták. Nem úgy a japánok.

Távol-keleti legendák

A Mazda 1989 áprilisában lépett színre az immár legendává nőtt MX5-ös ( hazai piacán Miata) modellel, mellyel rekordot is döntött: 2016. április 22-én elérte a milliós darabszámot, amivel rekorder a nyitott kétülésesek között.

Kitűnő modell és keresett a használt piacon a Toyota MR2-es, ám a japán óriás feladta a nyitott kocsik gyártását, ha a GT86-ot nézzük, akkor igazat kell nekik adnunk abban, hogy a karosszéria merevségét és a stabilitását nem nem áldozták fel a szellős és hajborzoló száguldás oltárán. Ezt az élményt a Toyota később is meghagyta a BMW-nek, amikor megszülték a Supra-Z4-es párost.

Aura, az egyszerű és környezetbarát             Forrás: LSB

Nincs esély a csúcsdöntésre

A kétülésesek mezőnyében egyelőre nem kell rekordöntésre számítani, különösen nem a XXI. század versenyzőivel, melyek között akadnak forradalmi megoldások, de egyelőre még csak ötlet, vagy tanulmánymodell szinten. Itt van például az Aura, vagy az immár kínai tulajdonú MG legújabb kreációja.

Technológiájában és színében is zöld       Forrás: LSB

Józanul egyszerű

Az Aura is elektromos és persze minden eddigi modellnél környezetbarátabb, ezt állítja több járműipari cég, melyeknek együttműködéséből született a spártai formájú roadster. A villanymotoros projekt neve Niche Vehicle Network, melynek keretében több brit startup dolgozott komolyabb autóipari támogatással jövőbiztos megoldásokon, például univerzális villanyautó-átalakító készleten.

Spártai EV                  Forrás: LSB

Dupla akkupakk

Az új technológiákkal épített Aura roadster karosszériája megújuló forrásból származó műanyagokból készült. A kocsinak két akkumulátora van, egyet kapott az orrába, egy másikat a padló alá, ezek egyenként 44 kWh kapacitásúak és egy töltéssel 400 kilométeres útra elég energiájuk. Az Aura fedélzeti rendszere Android operációs rendszerű hatótáv-előjelzője félszázalékos pontossággal irányít a legközelebbi töltőlehetőséghez. Műszerfalán10 colos monitor van, kormánnyal együtt mozgó érintőképernyője pedig 5 colos kijelzőt kapott.

Futirista Ryzr                                     Forrás: MG-SAIC

Örült cucc

Roller, gördeszka? Van jobb! A brit MG angliai tervezőstúdiójának műve a hátra csatolható sportjármű, amivel közlekedni is lehet. Lóghatna ruhafogason is a Ryzr, ami a kínai SAIC tisztán elektromos R márkájának készült és igen eredeti, mert annyira lekönnyítették, hogy alig van karosszériája. Használatához kell viszont egy speciális szkafander, amire hátizsákként fel lehet csatolni a járművet, aztán következhet az indulás és vezetés, ami páratlan élményt ígér.

A szabadság élményét ígéri       Forrás: SAIC

Műszaki adatok? Ja, az nincs

A ruha része egy csatlakozópanel, amivel biztonságosan ülésre rögzíthető a vezető, aki kulcs helyett hangutasítással indíthatja járművét. Műszaki paramétereket még nem közölt a gyártó, csupán olyan általános információkat, hogy a Ryzr könnyedén vezethető, és motorkerékpárhoz hasonló szabadságérzetet nyújt pilótájának, utasának, mert hogy kétüléses. Természetsen utasának is kötelező a szkafander.

Több, mint utópia                             Forrás: SAIC

Maze

Ugyancsak a brit-kínai márkákból álló cégcsoport megvalósult víziója az MG Maze tanulmánymodell, melyet a SAIC, a ROEWE és az MG márka londoni stúdiójában álmodtak meg. A kétüléses kocsi természetesen elektromos és fekvő üléseivel autonóm üzemmódra is alkalmas, miközben igazi vezetési élményt is biztosít manuálisan is, de Carl Gotham dizájnigazgató szerint ennél többről van szó, mert a Maze a jövő technológiáinak száguldó kísérlete, kezdve a konstrukciótól, a felhasznált anyagok újrahasznosíthatóságán át a UX/UI technológiáig.

Londoni studióban kreálták a Maze koncepciót is          Forrás: MG/SAIC                  

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinform reggeli jelentése. ..
2024.04.16
A Porsche sportautó-gyártó tavaly több nyereséget ért el. Ebből a dolgozók is profitálnak. A....
2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....