technológia
A vadonatúj Focus RS-ben emellett számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál.
Különleges tervezésű, 350 lóerős, 2,3 literes új EcoBoost motorjával ez az autó minden idők leggyorsabb RS-modellje: 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 266 km/óra.
A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Ezek közt szerepel a Ford GT ultranagy teljesítményű szupersportkocsi is, ami 2016-ban a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz áll majd.
A vadonatúj Focus RS a legelső RS-modell, amely Észak-Amerikában és Kínában is kapható lesz; a Ford németországi Saarlouis üzemében január 14-én indult meg az autó sorozatgyártása, összesen 42 globális piacra. Az európai vásárlók eddig több mint 3100 megrendelést adtak le az új modellre, és mintegy 250.000 járművet konfiguráltak a Ford honlapjain.
Az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás páratlan irányíthatóságot kínál
A vadonatúj Focus RS-ben Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, új szintre emelve az autó irányíthatóságát és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva az új modell remek kormány- és gázreakcióit és ívmeneti tulajdonságait.
A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű (RDU) mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást.
Az RDU-ban elhelyezett vezérlőegység a pillanatnyi vezetési körülményeknek megfelelően folyamatosan változtatja az első/hátsó és az oldalankénti nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, s az ide jutó forgatónyomaték 100 százaléka is hajthatja az egyik kereket, emellett pedig az RDU alig 0,06 másodperc alatt képes átirányítani a vonóerőt a másik oldali kerékre.
A mérnökök úgy hangolták az AWD rendszert, hogy kiemelkedő útfogást (ahol a centrifugális erő meghaladja az 1 g értéket) és kategóriaelső kanyarsebességet érjenek el, s hogy a jármű a kanyarból kiérve erőteljesen gyorsíthasson. Semleges viselkedésével és azzal a tulajdonságával, hogy jól uralható túlkormányzottsága révén magabiztosan lehet vele driftelni a versenypályán, a Focus RS hihetetlenül élvezetes vezetési élményt kínál.