Ingolstadt
"Nem lesz utódja az A1-nek" - mondta Markus Duesmann, az Audi főnöke az "Automotive News Europe" lapnak. A döntés nem okoz meglepetést, elvégre több gyártó jelenleg fontolgatja a kisebb autók megszüntetését – fűzi hozzá a német portál. Ennek oka az elkövetkező években egyre szigorúbb CO2-határérték. Bár a kisebb és könnyebb autók általában kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, ezért kevesebb CO2-t bocsátanak ki, van egy másik problémájuk: a CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló intézkedések, legyen az jobb kipufogógáz-tisztítás vagy bedugható hibrid meghajtás, általában meglehetősen drágák. Alacsony fedéllel rendelkező kis járművek esetében az utólagos felszerelés gyakran nem éri meg a gyártó számára.
Audi A1 Sportback: nem lesz utódja. Fotó: Audi
Nagyobb modellek esetében, amelyek egyébként drágábbak, a felár kevésbé jelentős. Az biztos, hogy a VW Up, a Peugeot 108 és a Co körüli kisautók szegmense majdnem kihal. De sok gyártónak van kérdőjele a kisautó mögött eggyel nagyobb kategóriában is. A VW-nél például még nem dőlt el, hogy lesz-e utódja a Polónak.
De lesznek elektromos autókban kisautók is – írja az automobilwoche.de. A Renault Zoe évek óta a piacon van, és nagyon népszerű, a Smart teljesen elektromos hajtásra vált, a Mini ezt néhány év múlva megteszi, és számos más gyártó is ajánlatot tesz a kisautók szegmensében. Mert az alacsony árrés ellenére a kisautó szegmens az egyik legnagyobb, legalábbis Európában, és ennek megfelelően jövedelmező a gyártók számára.
És legalább az Audi A1 egy darabig elérhető lesz: A jelenlegi modell csak 2018 óta volt a piacon, és 2026-ig továbbra kapható lesz.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!