K+F

Ultramodern lézergravírozó gép segíti az oktatást-kutatást a Széchenyi István Egyetemen

2021.06.24.

Az oktatást, a kutatást és az Arrabona Racing Team hallgatói csapat munkáját is segíti az a rendkívül modern lézergravírozó gép, amely a győri Széchenyi István Egyetem és az EERS Hungary Kft. együttműködésének köszönhetően érkezett az intézménybe. A szoros kapcsolat kölcsönös előnyökkel jár a két fél számára.

A Széchenyi István Egyetem egyik stratégiai célja, hogy hozzájáruljon a gazdaság fejlődéséhez, s ennek érdekében szoros kapcsolatokat alakít ki ipari szereplőkkel. Erre példa az EERS Hungary Kft.-vel létrejött együttműködés, amelynek keretében a budapesti székhelyű, Szlovákiában és Romániában is jelen lévő cég egy lézergravírozó gépet biztosított az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar Járműfejlesztési Tanszékének. A berendezést más tanszékek is igénybe vehetik.

Schweighardt Attila, Kovács Gergely és dr. Feszty Dániel a lézergravírozó géppel. (Fotó: Májer Csaba József)

Dr. Feszty Dániel tanszékvezető, egyetemi docens elmondta: egy ilyen korszerű gép mind a gyakorlati oktatásból, mind az Arrabona Racing Team hallgatói csapat eszköztárából nagyon hiányzott eddig. Hozzátette: a cég rendkívül pozitívan állt a megkereséshez, azonnal felismerte a lehetőséget abban, amit az egyetemmel való partnerség jelent akár a kutatásban, akár más területeken.

Az együttműködés létrehozásában Kovács Gergely mesterszakos és Schweighardt Attila doktori iskolai hallgató játszott fontos szerepet. Kérdésünkre elmondták: a gép értéke a cég saját fejlesztésű szoftverével együtt meghaladja a 23 millió forintot. A berendezés részben az oktatást szolgálja – a gépészmérnök, valamint a járműmérnök alap- és mesterszakok tantárgyainak laborgyakorlatába kerül be –, de az egyetemi laborok és az Arrabona Racing Team munkáját is támogatja.

Az utóbbihoz példaként érdemes megemlíteni a sebességmérő szenzoroknál használt különleges és nehezen megmunkálható alkatrészek és anyagok vágását. Emellett kutatási célokra szintén használják a gépet, jelenleg a Belsőégésű Motorok és Járműhajtások Tanszék két témájánál: az egyik ilyen egyedi struktúrák kialakítása belső égésű motorok alkatrészein súrlódáscsökkentés céljából, a másik pedig motorblokkok hengeranyagainak koptatóvizsgálatához szükséges minták jelölése. Ezenkívül elektromágneses áramlási vizsgálatokhoz szükséges villanymotorok állórészeinek megmunkálására is használták már, s további más kutatási témák is lehetségesek. A kutatási, oktatási és egyéb munkafolyamatok közben a lézert szoftveres és technikai oldalról is igyekeznek majd optimalizálni a céggel közösen.

Az EERS Hungary Kft. optikai és főként lézereszközök fejlesztésével, gyártásával foglalkozik, amelyek leginkább marásra, gravírozásra és tisztításra használhatók – tudtuk meg Farkas István kereskedelmi igazgatótól.

A berendezést oktatási és kutatási célokra is használják. Felvételünkön Kovács Gergely. (Fotó: Májer Csaba József)

„Nem titkolt célunk volt együttműködésre lépni olyan egyetemmel, amely a műszaki képzések terén élenjárónak számít. Örülünk, hogy a Széchenyi István Egyetemmel tudtunk szoros kapcsolatot kialakítani, amely kölcsönös előnyökkel jár. Az intézmény rendkívül modern lézereszközt vehet igénybe mind az oktatásban, mind a kutatásban, cégünk számára pedig hasznosnak ígérkeznek a kutatások eredményei például új típusú anyagokkal, felhasználási módokkal kapcsolatban” – fejtette ki Farkas István.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....