Citroën
Éppen most megy át logó frissítésen a Citroen – visszahozzák egy régi logóforma letisztult változatát. Az első autó pedig, ami ezt megkapja, egy rendkívül furcsa dobozos koncepcióautó, ami Citroen Olinak neveztek el, és olyan meredek, derékszögű szélvédőt kapott, amilyet még nem igazán látott az autóipar. Egy már biztos: a jövő Citroenjei sem lesznek unalmas modellek, ha követik az Oli formanyelvét, és újító színvilágát, és a tanulmányautó mögötti filozófia is szimpatikus. Szerettek volna egy divatos, szerethető, mégis rendkívül letisztult, megfizethető és fenntartható autót alkotni. Ezért a 4,2 méter hosszú autó nagyrészt újrahasznosított vagy újrahasznosítható anyagokból készült, visszafelé nyíló ajtókkal a könnyed beszállásért, hátul kinyitható platóval, egy aprócska ággyal, és olyan tetőfelülettel, amin akár piknikezni is lehet.
Az ülések thermoplastic poliuretántból készültek 3D-nyomtatással, a menetkomfortról pedig az ülések alatti ütéselnyelő rugók gondoskodnak. A beltér puritán, csakúgy, mint a már sikeres Ami miniautójukban, például a hangrendszer is mindössze egy kivehető Bluetooth hangszóró. Látszik, hogy a Citroen képes elfogadni, hogy a jövőben mást gondolunk majd egy autó szerepeiről, és az Oli egy rendkívül szerethető válasz a modern kor kihívásaira. Csak remélni tudom, hogy egyszer a valóságban is piacra lép egy hasonlóan sokoldalú és modern autóval a Citroen, mert a jövőben kulcsfontosságú lesz a megfizethetőség és a fenntarthatóság az autóiparban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!