Cadillac Lyriq
Megvizsgálta az európai főpiacok alakulását a General Motors és elérkezettnek látja az időt, hogy újra visszatérjenek a öreg kontinensre a Cadillac márkanévvel – mondta el Jaclyn McQuaid, a General Motors európai vezetője Párizsban, a márka újraindító eseményén. Nem véletlen a helyszín, ugyanis Franciaország lenne a Cadillac európai terjeszkedésének következő állomása, méghozzá a Lyriq elektromos luxus-crossoverrel. McQuaid hozzátette: „Továbbra is az elektromos SUV-k maradnak a leggyorsabban növekvő szegmens a zéró emissziós járművek között. Ha az akkumulátoros elektromos jármű piacot nézed Franciaországban, a luxus réteg növekszik a legnagyobb ütemben, ezért mi is erre fókuszálunk.”
Szemben az otthoni piacával, ahol széles dealer hálózattal rendelkezik a Cadillac, Európában az online értékesítésre és konfigurálásra kell szorítkozniuk, amit csupán néhány Cadillac bemutatóteremmel támogatnának meg. Nyilván nem ismeretlen a Cadillac számára az európai piac. Egészen 2017-ig árultak átjelvényezett Opel modelleket Európában, és később sem égettek fel mindent maguk után, a Cadillac Europe weblapja a mai napig elérhető. Aztán 2023 októberében a GM bejelentette, hogy újra megkezdi eladásait Svájcban – ahová a Cadillac Europe is be van jelentve –, kizárólag elektromos modellekkel. A következő állomás Franciaország lesz, amit Németország követ év végén. Svájcban jelenleg átszámítva kb. 32,5 millió forintnyi svájci frankért árulják a Cadillac Lyriq villanyos crossovert. Francia árakat egyelőre nem közöltek, de a piacvezető Tesla Model Y-t 16 millió forintnak megfelelő euróért kínálják jelenleg Franciaországban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!