Ferrari
Az olasz szuperautógyártó 12 hengeres, 6,5 literes, 725 lóerős - kategóriájában a legerősebb -SUV-jára vonatkozó megrendelései két évre előre biztosítottak.
A Ferrari tavaly szeptemberben mutatta be Purosangue SUV-ot, a „telivért”, és szinte azonnal hatalmas kereslet mutatkozott iránta. A vártnál nagyobb érdeklődés miatt a vállalat alig két hónappal a bemutató után felfüggesztette a megrendeléseket.
A Ferrarit kellemes meglepetésként érte a nagy érdeklődés. Aki ma rendelne ilyen autót, legalább 2026-ig kellene várnia a szállításra. Ez részben annak tudható be, hogy az olasz autógyártó üzleti terve szerint az exkluzivitás megőrzése érdekében a 430 ezer dolláros (150 mFt) SUV részesedése a márka teljes értékesítéseiből nem haladhatja meg a húsz százalékot. Az exkluzivitás garantáltan megmarad, mivel Benedetto Vigna Ferrari-vezér fogadkozott, hogy a vártnál nagyobb kereslet ellenére sem hosszabbítják meg a Purosangue életciklusát. Nem kizárt, hogy a Ferrari a teljes ciklus alatt sem tudja majd kielégíteni az autó márkán belüli egyedisége és csúcsteljesítménye által generált hatalmas keresletet.
A Ferrari a vártnál nagyobb profitnövekedést jelentett be 2023 első negyedévére, a cég nyeresége éves összevetésben 27 százalékkal nőtt. Ennek eredményeképpen a vállalat részvényeinek árfolyama a milánói tőzsdén szárnyalásnak indult, és május első napjaiban rekordmagasságokba szökött. Ami a bevételeket illeti, azok 1429 millió euróra, húsz százalékkal emelkedtek. Az első negyedévben 3567-en kapták meg az új szuperautójukat, ami tízszázalékos növekedést jelent 2023 első három hónapjához képest.
Az EBITDA - kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti - eredményei 53 millió euróra rúgtak a 37,6 százalékos korrigált árrés mellett, ami ugyancsak felülmúlta az előrejelzéseket. Az erős teljesítmény elsősorban a szállítási volumennek köszönhető: 2023 első negyedévében 3567 autót szállítottak le, ami 9,7 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Az eladásokat Portofino M, a 296 GTB és a 812 Competizione modellek vezették.
A Ferrari lenyűgöző első negyedévi sikereiben közrejátszottak az árfolyam- és tranzakciós hatások, valamint a tavalyi Forma-1-es bajnokságban elért jobb helyezés. Azonban nem minden alakult jól, a Ferrari motoreladásból származó bevételei csökkentek, miután csökkentek a szállítások a Maserati-nak a tavalyi év végén lejárt a megállapodások miatt.
Ami a jövőt illeti, a Ferrari betörni készül az elektromos autók világába, az első BEV szuperautója várhatóan 2025-ben debütál. Elemzők szerint a márka átvészelheti egy esetleges recesszió viharait is a rendkívül erős termékpalettájának, árképzésének és hosszú rendelésállományának köszönhetően.