járműértékesítés
A sportkocsikért rajongó Nagy Britanniában sok kis üzem készített boszorkányosan gyors, egyszerű szerkezetű, kétüléses roadstereket, kupékat. Közülük az egyik legsikeresebb, leghíresebb az 1924-ben alapított MG (Morris Garages) lett, több mint negyven sebességi világrekordot állított fel, egy ideig viselte a „világ leggyorsabb versenyautója” címet, de közúton is nagy rajongótábora volt, ma pedig veteránautós rendezvények egyik fénypontja.
A hetvenes évektől hányatott sors jutott a márkának, gyárbezárás, újraindítás, majd elvesztette önállóságát, a Rover csoporthoz került, majd British Aerospace, a BMW, az MG Rover Csoport szerezte meg, amely 2005-ben csődbe ment. Hol máshol is folytatódhatna a história, mint Kínában? 2005-ben a Nanjing Automobile Group vásárolta meg az MG nevet és jogokat, aztán a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), Kína legnagyobb autóipari konszernje, ismét elkezdődött a gyártás, és a terjeszkedés. Öt kontinensen képviselteti magát, túl van már egymillió MG értékesítésén. Covid és egyéb válságok ide vagy oda, gyorsan fut fel a darabszám, 2019-ről 2021-ig több, mint három és félszeresére nőtt. Most pedig betoppant hazánkba is az ikonikus márka.
Időközben megváltozott az MG maga elé tűzött küldetése. Anno, kilépve a versenypályáról a közútra, a sportautózást tette elérhetővé szélesebb rétegeknek, ma már a fejlett technológiát és az alternatív hajtást terjeszti a „Get More” (szabad fordításban „Jobban jár”) szlogen jegyében. Ezt úgy kell érteni, hogy az ésszerű árazás jóvoltából több műszaki tartalmat és felszerelést, hosszabb hatótávot és garanciaidőt kapnak pénzükért a vásárlók. Nem üres szólam ez, eladási adatok igazolják, hogy érvényesül a kedvező ár/érték-arány.
A hazai importőr, a Duna Motors Disztribúció Kft., bejelentette, hogy szeptember 17-én egyszerre nyitó, 22 tagú, az országot lefedő kereskedőhálózattal kezdi meg hivatalosan az MG értékesítését Magyarországon. Előzménye, hogy a Duna Autó cégcsoport közel másfél éve kezdte meg tárgyalásait a disztribúciós jogokért a SAIC Motor Corporationnel. Idén március végén célba is értek.
Az MG márka kínálatában a hagyományos belsőégésű motoros autók mellett lesznek konnektoros hibridek és tisztán elektromos hajtású modellek is. A B-SUV szegmensbe tartozó, hagyományos hajtóművű MG ZS modell kétféle takarékos, de dinamikus benzinmotorral, illetve manuális és automata verzióban kapható. Az átlagosnál jobban, többek között LED-es nappali menetfénnyel, automatikus tompított- és távolsági fényszóróval, 10,1 colos színes érintőképernyővel, könnyűfém keréktárcsákkal, Apple CarPlayTM és Android AutoTM csatlakozási lehetőséggel, felszerelt benzines szívómotorú alapkivitel ára 6.699.000 forint.
A C-SUV szegmens praktikus, tágas és biztonságos, fejlett konnektoros hibrid hajtásláncú MG EHS kétféle – Comfort és Luxury – felszereltségi szinttel választható. Az előzőnek több, mint kétszeresébe, 15.399.000 forintba kerülő kocsi alapfelszereltségében van MG Pilot vezetéstámogató rendszer, kulcs nélküli ajtónyitás és nyomógombos motorindítás, Eco bőrkárpit, LED-es nappali menetfény, kétzónás klímaberendezés, 10,1 colos színes érintőképernyő, tolatókamera, első és hátsó parkolóradar és esőérzékelő. A kínálat még idén, ugyanennek a modellnek MG HS nevű kézi- és automata váltós benzinmotoros verziójával bővül.
Markó Zoltán, az MG márkaigazgatója erős érveket hozott fel a bemutatón üzleti modelljük mellett „Az MG vélhetően a tudatos vásárlók autója lesz, akiknek a mai gazdasági viszonyok között a minőség, a korszerű technológia és a jó ár-érték/arány fontos. Ezek a kis- és közép-kategóriás városi terepjárók a legnépszerűbb hazai szegmensbe tartoznak. Átlátható felszereltségi szintek könnyítik meg a vásárlói döntést. A kétféle felszereltségi szintből már az alapkivitel is jóval gazdagabb kategóriatársainál, a magasabbak pedig szinte minden műszaki, digitális és kényelmi extrát tartalmaznak, például prémium-életérzést nyújtó, nyitható panorámatetőt, ami más márkáknál általában csak extraként rendelhető. Ezen felül, a minőséget igazoló, magabiztos, hét éves vagy 150 ezer kilométeres a teljes körű gyári garancia. A hazai piaci trendekkel szemben – amelyek mindinkább arra mutatnak, hogy egyre kevesebb autómárka tud árgaranciát biztosítani a vásárlóinak – mi, az MG-nél fontosnak tartjuk a kiszámíthatóságot, ezért a Get More jegyében, árgaranciát vállalunk a már beérkezett száz darab és a további 254 szállítás alatt lévő, de még szeptemberben beérkező gépkocsinkra.”
Az MG 2023 első negyedévében tovább bővíti magyarországi modellpalettáját az elektromos termékvonallal. Érkezik a Nyugat-Európában értékesítési rekordokat döntő MG ZS EV, a világon egyedülálló tisztán elektromos kombi, az MG 5 és a közelmúltban debütált, elsődlegesen az európai piacokra tervezett városi kisautó, az MG 4.
A vásárlói igényekhez igazodó folyamatos termékfejlesztésnek köszönhetően az MG modelljei minőségben és megbízhatóságban is a magas színvonalat képviselnek. A márka egyik legnagyobb erőssége a rendkívül stabil ellátási láncra épülő gyártás, amelyet nem befolyásol az autóipar más szereplőit sújtó alkatrészhiány. A jelenleg forgalmazott modellek a folyamatosan érkező készletről elérhetőek a vásárlók számára az ország 22 MG márkakereskedésében. Hát igen, lehetnek előnyei, ha kínai kézbe kerül egy tradicionális brit márka…
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!