Genovai viadukt
Az újjáépített híd utolsó elemét április végén emelték a helyére. Ezt követően a mérnökök és a műszaki szakemberek kevesebb, mint két hét alatt a készítették a betonlapot, amely az útburkolat alapját képezi. A következő napokban a fotoelektromos paneleket telepítik, amelyek garantálják a viadukt önálló energiaellátását.
„A kezdetektől fogva tudtuk, hogy ez más lesz, mint a korábbi munkáink - mondta Salini. „De manapság az egész ország számára példát kell mutatnunk, mire vagyunk képesek Genováért, az egész országért. Olaszország képes arra, hogy újraindítsa a motorokat: tehetsége, energiája, szenvedélye és képességei rendelkezésére állnak ".
A munkások az elmúlt 22 hónapban megállás nélkül dolgoztak. Az új híd építése soha, egyetlen pillanatra sem állt le, még a koronavírus járvány miatt sem. Április 28-án, az utolsó áthidaló elem beemelésével elkészült a Polcevera-patakra néző 1067 méter hosszú szerkezet. Ez meghatározó és felemelő pillanat volt nem csak Genova városa, de egész Olaszországnak számára: 680 nappal a tragédia után újra állt a viadukt.
A tervezőjéről Morandi hídként ismert korábbi szerkezet két éve omlott össze: a hatvanas évek végén épített híd az A10-es autósztráda genovai szakaszán, a Polcevera-patak fölött emelkedett, mintegy kilencven méteres magasságban. 2018. augusztus 14-én, 11 óra 36 perckor a híd óriási betonelemei tömbjeinek egy része leomlott, a rajta és alatta közlekedő autókat is magával sodorva. Negyvenhárom ember meghalt, több mint félezren veszítették el otthonukat a híd körüli lakókörzet lebontása miatt.