General Motors
Talán érthetetlennek tűnik az a logika, ami szerint valahol bezár, máshol újabb piacokat nyit a világ egyik legnagyobb autógyártója, de a koncepció egyértelmű. 2014-től fogva, mióta Mary Barra a cég vezérigazgatója, teljes mértékben a profitra fókuszálnak, és nem a globális jelenlétre.
Kiemelt figyelmet fordítanak a szoftverek és szolgáltatások fejlesztésére, a járműfinanszírozásra, és a valóban jövedelmező területekre, főleg Kínára, valamint az észak-amerikai tehergépjármű-, SUV- és crossoverpiacra.
Múlt héten jelentette be a cég, hogy az indiai, afrikai és szingapúri üzemeinek átstrukturálása 500 millió dollárba fog kerülni, mely többek közt a Chevrolet indiai jelenlétével kapcsolatos. A tervek szerint a gyártással nem, csak a forgalmazással állnak le az ázsiai országban.
Az átstrukturálás keretében leépítések kezdődtek a GM International-nél, mely többek között Délkelet-Ázsia, Dél-Korea és India piacait felügyeli, és ahonnan 2017 végéig több lépésben 130 alkalmazottat küldenek el, ezzel 50 főre csökkentve a dolgozók létszámát.
Forrás: autonews.com