járműtörténelem

Újabb legenda veszíti el V8-as motorját

2024.07.11.

A világ egyik legarchaikusabb, egyben legütőképesebb terepjárója, a Toyota Land Cruiser 70-es széria néhány éve a modernizálódás útjára lépett. Az az állomás azonban, amihez ennek kapcsán most eljutott, komoly veszteséget jelent nem csak a vevők, de a világ össze autórajongója számára.

Jövőre lesz negyvenéves a Toyota Land Cruiser 70-es szériája. A modell pályafutása javát jelentős módosítások nélkül élte meg, ám az utóbbi években külső – leginkább jogalkotói – nyomásra komoly változásokon esett át. Megújult a külseje, modern vezetőtámogató biztonsági funkciók jelentek meg a fedélzeten, és kapott egy új, 2,8 literes dízelmotort – azt a jól ismert négyhengerest, amely a Hiluxtól kezdve a Land Cruiser Pradóig ezerszer bizonyította már alkalmasságát.

A típussal kapcsolatos, legújabb hír papíron szintén előrelépést jelent, hiszen jelentősen javult a modellmix károsanyag-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási átlaga, ennek azonban nagy ára van: az a 4,5 literes V8-as dízelmotor (1VD-FTV), amely 2007-ben jelent meg a modell kínálatában, végleg feladja pozícióját, és átpöfög az örök olajmezőkre.

A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a V8-as erőforrást nem vonja ki minden piacáról a Toyota. Dél-Afrikában például továbbra is rendelhető, de Japán után most Ausztráliában is törölték a konfigurátorokból. Ez a folyamat pedig általában öngerjesztő: minél kevesebb piacon kapható egy termék, annál több érv szól amellett, hogy végleg beszüntessék annak gyártását. 

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az ausztráliai bejelentés valójában csak formalizált egy régóta fennálló állapotot: noha messze a V8-as volt a legnépszerűbb verzió, a motorból régóta képtelen volt elegendőt gyártani a Toyota, a várólista sokak fájdalomküszöbét meghaladta. Az ausztrál képviselet most ígéretet tett ügyfeleinek, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy teljesítsék a beragadt megrendeléseket, ez azonban nem csak rajtuk múlik.

Érdekesség, hogy miközben a 4.5 V8-as dízel eltűnik, a hozzá társított kézi kapcsolású sebességváltó megmarad: a korábban csak automatával kínált 2,8-ashoz társítják. Ehhez persze módosítani kellett az első három fokozat áttételét, hiszen a soros négyhengeres motor kis fordulatszámon jóval kevésbé nyomatékos, mint az öblös V8-as volt.

Fotó: Toyota

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.31
Bombafenyegetés miatt ideiglenesen felfüggesztették a légi járatok indítását a pozsonyi nemzetközi....
2024.07.31
A norvég újautópiac márciusban drasztikusan, 49,7 százalékkal, mindössze 9750 autóra süllyedt az....
2024.07.31
Több mint 400 gyorshajtót fogtak a rendőrök az Árpád hídon két hét alatt - közölte a Budapesti....
2024.07.31
Az M HYBRID hajtáslánc-technológiával dolgozó élsportoló vérpezsdítő kiállását és lélegzetelállító....
2024.07.31
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.07.31
Klasszikus sportkupé arányokkal, felismerhető brit formavilággal debütált az MG Cyberster....
2024.07.30
Exkluzív üléspróbán és szinte félgőzzel döntött rekordokat a démoni Batmobil. ..
2024.07.30
A jelenkor autóipari térképét, erőviszonyait és eladási számait elnézve nagyon nehéz elképzelni, de....
2024.07.30
A belátható jövőben nem lesz több Peugeot PSE modell, de sportmodell is csak akkor, ha az villanyos....
2024.07.30
Három személy veszítette életét az M3-as autópálya 133. kilométerszelvényében Mezőkövesd és....