Caterham

Újabb ikonikus márka dobta be a törölközőt az EU-szabályozás miatt

2024.06.01.

Az uniós szabályozás ellehetetleníti az ikonikus autókat – panaszkodnak a gyártók. Ezúttal a Caterham dobta be a törölközőt. A Caterham Seven 485 a Final Edition modellel mond búcsút Európának. Tíz év után megszűnik a Caterham 485 és 485 CSR értékesítése a kontinensen az EU-által bevezetett emissziós szabályozás miatt.  

A Caterham közel egy éve dolgozik egyik nagy projektjén, amely megakadályozná, hogy a vállalat bezárja kapuit a szigorú károsanyag-kibocsátási és biztonsági előírások miatt. A brit cég úgy döntött, hogy felhagy a belső égésű motorokkal, az elektromos járművek mellett döntenek. Ezzel teljesen új fejezetet nyitnak a cég történetében. A fejlesztés csúcspontját 2026-ra tervezik a Caterham Project V megjelenésével.

A Caterham Seven 485 az autóiparban jelenleg is zajló történelmi változásoknak esett áldozatul. A cég az európai piaci jelenlétet a Final Edition nevet viselő különleges változattal zárja. A 2014-ben piacra került alapmodellből eddig 85 példányt értékesítettek.

A Final Edition öt színben elérhető: Saffron Gold, Viper Blue, Volcano Red, Emas Green és Viola Parsifae.

Belső terében szénszálas műszerfal és sebességváltó alagút található, fekete bőrrel, világosszürke varrással, míg az ülések fekete bőrrel bevontak, Alcantara kontrasztvarrással. A műszerfalon jelzőlámpa figyelmezteti a vezetőt a sebességváltás ideális pillanatára.

A motort továbbra is a Ford szállítja: ez 2,0 literes, 228 lóerős, ötfokozatú kézi váltóval. Az 4,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra. A Final Edition maximális sebessége eléri a 224 km/h-t, súlya pedig alig 560 kilogramm.

A Caterham Seven 485 Final Editionból hatvan példány kerül forgalomba, a limitált kiadásból pedig csak 25 autó. Az ára 67 495 eurótól indul.

Ami az elektromos Caterham Project V-t illeti, a koncepciót tavaly nyáron mutatták be. A kezdetektől villamos járműnek tervezett Project V az új vezető tervező, Anthony Jannarelly alkotása. Vízióját a világhírű olasz mérnöki cég, az Italdesign kelti életre.

A Project V akkumulátoros elektromos hajtásláncot használ, amelyet egyetlen, a hátsó tengelyre szerelt, 200 kW-os (272 LE) motor hajt meg. Ez egy 55 kWh-s USOC lítium-ion akkumulátorhoz csatlakozik, fejlett hőkezeléssel, és 150 kW-os egyenáramú gyorstöltővel, így akár 15 perc alatt újratölthető.

Kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, becsült végsebessége pedig 230 km/óra. Tervezői szerint optimális esetben 400 km-t tud megtenni egy töltéssel.

A márka, amely az 1950-es években Colin Chapman, a Lotus vezetője által tervezett minimalista Seven kétülésessel tette le a nevét. A Hetes mellett a Caterham márka a 21-est is kiadta a cég fennállásának 21. évfordulója alkalmából 1994-ben, ám az eladásai nagyon szerények voltak. A cég így inkább leghíresebb autójára, a Sevenre koncentrált az azt követő években.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....