Caterham
A Caterham közel egy éve dolgozik egyik nagy projektjén, amely megakadályozná, hogy a vállalat bezárja kapuit a szigorú károsanyag-kibocsátási és biztonsági előírások miatt. A brit cég úgy döntött, hogy felhagy a belső égésű motorokkal, az elektromos járművek mellett döntenek. Ezzel teljesen új fejezetet nyitnak a cég történetében. A fejlesztés csúcspontját 2026-ra tervezik a Caterham Project V megjelenésével.
A Caterham Seven 485 az autóiparban jelenleg is zajló történelmi változásoknak esett áldozatul. A cég az európai piaci jelenlétet a Final Edition nevet viselő különleges változattal zárja. A 2014-ben piacra került alapmodellből eddig 85 példányt értékesítettek.
A Final Edition öt színben elérhető: Saffron Gold, Viper Blue, Volcano Red, Emas Green és Viola Parsifae.
Belső terében szénszálas műszerfal és sebességváltó alagút található, fekete bőrrel, világosszürke varrással, míg az ülések fekete bőrrel bevontak, Alcantara kontrasztvarrással. A műszerfalon jelzőlámpa figyelmezteti a vezetőt a sebességváltás ideális pillanatára.
A motort továbbra is a Ford szállítja: ez 2,0 literes, 228 lóerős, ötfokozatú kézi váltóval. Az 4,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra. A Final Edition maximális sebessége eléri a 224 km/h-t, súlya pedig alig 560 kilogramm.
A Caterham Seven 485 Final Editionból hatvan példány kerül forgalomba, a limitált kiadásból pedig csak 25 autó. Az ára 67 495 eurótól indul.
Ami az elektromos Caterham Project V-t illeti, a koncepciót tavaly nyáron mutatták be. A kezdetektől villamos járműnek tervezett Project V az új vezető tervező, Anthony Jannarelly alkotása. Vízióját a világhírű olasz mérnöki cég, az Italdesign kelti életre.
A Project V akkumulátoros elektromos hajtásláncot használ, amelyet egyetlen, a hátsó tengelyre szerelt, 200 kW-os (272 LE) motor hajt meg. Ez egy 55 kWh-s USOC lítium-ion akkumulátorhoz csatlakozik, fejlett hőkezeléssel, és 150 kW-os egyenáramú gyorstöltővel, így akár 15 perc alatt újratölthető.
Kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, becsült végsebessége pedig 230 km/óra. Tervezői szerint optimális esetben 400 km-t tud megtenni egy töltéssel.
A márka, amely az 1950-es években Colin Chapman, a Lotus vezetője által tervezett minimalista Seven kétülésessel tette le a nevét. A Hetes mellett a Caterham márka a 21-est is kiadta a cég fennállásának 21. évfordulója alkalmából 1994-ben, ám az eladásai nagyon szerények voltak. A cég így inkább leghíresebb autójára, a Sevenre koncentrált az azt követő években.