Scania

Újabb díjat nyert a Scania tehergépkocsikból megalkotott órája

2017.06.23.

A tehergépkocsikból megalkotott Scania Clock korábban már elnyerte a Svéd Arany Kerék díjat, jelölést kapott a Svéd Arany Tojás díjra, valamint bronzérmet érdemelt ki a US One Show díjazáson is. A kampány talán most kapta a legrangosabb kitüntetést a Cannes Lion nemzetközi reklámfesztiválon, mely a legismertebb reklámverseny a világon. Bronz oroszlán díjjal jutalmazták a kampányt a Promo & Activation kategóriában.

Amikor legutóbb megnéztem, akkor láttam, hogy a kampányunk körülbelül 16 millió embert ért el világszerte” – mondja Staffan Arvas, a Scania marketingkommunikációs vezetője. A Scania Clockot a TBWA svéd reklámügynökséggel dolgozták ki azzal a törekvéssel, hogy nem a szokványos módon, ugyanakkor izgalmasan mutassák be az új járműgenerációt.

Kihívás elé szerettük volna állítani saját magunkat, és megmutatni, hogy az új termékünk és szolgáltatásaink minden applikáció során kitűnően működnek – még olyan abszurd helyzetben is, amikor tehergépjárművekből egy 24 órán keresztül folyamatosan járó órát alkotunk meg” – tette hozzá Arvas.

A világ első, teljes mértékben tehergépkocsikból álló óráját 2016 júliusában egy spanyol, 70 ezer négyzetméter területű elhagyatott repülőtéren alkották meg, összesen 14 tehergépkocsi és 90 járművezető részvételével. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a belső tehergépkocsinak állandó 13 km/h sebességet kellett tartania, míg a külső tehergépkocsinak állandó 53 km/h sebességet. A megvalósítás nagy precizitást igényelt, a szervezők folyamatosan figyelték az egyes járművek állapotát, hogy elkerüljék a váratlan leállásokat, valamint minimális szinten tartsák a kopást, illetve az elhasználódást.  Az órát öt különböző kameraállásból filmezték, a kampányt pedig a hannoveri IAA haszongépjármű-kiállítással egyidőben mutatták be.

Hatalmas vállalkozás volt, de a sok befektetés a ránk szegeződött figyelem során megtérült” – említette Arvas. „Láthatjuk, hogy a videó rohamosan terjedt el a célközönségünk körében úgy mint a tehergépjármű és járművezetői fórumok felhasználói között.”

A Cannes Liont néha úgy is nevezik mint a reklámverseny világkupáját, melyen a Scania Clock mind a négy kategóriában kapott jelölést. A Promo & Activition mellett a PR, a Direct és a Cyber kategóriában tudott indulni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..