autóbusz
György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szombaton a buszokat bemutató sajtótájékoztatón azt mondta, a BKV-nál 800 milliárd forintos amortizáció maradt az elmúlt időszakból, ezt a lemaradást csak kisebb lépésekben lehet pótolni. Hozzátette: a 15, hétfőtől forgalomba álló busz is ilyen kisebb lépés.
Az "újszerű" buszok Debrecenben közlekedtek, de ott a 2-es villamos átadása miatt már nincs rájuk szükség, ezért Budapestre kerültek. Elsősorban a X. és XVII. kerületekben, a 95-ös, a 98-as, 98E és a 198-as vonalakon. Hétköznaponként 12, hétvégenként 8 jármű közlekedik majd. Az autóbuszok 4-5 évesek (tehát ez a BKV autóbusz járműállományában a legfiatalabb és legkorszerűbb járműflotta), alacsonypadlósak, motorjuk modern, EURO 5 környezetvédelmi besorolású. A forgalomba állított járművekkel javul az utaskiszolgálás minősége is: légkondicionálóval, külön fűtőberendezéssel, illetve a mozgássérültek közlekedésének segítését szolgáló berendezéssel is felszereltek.
Az utasok biztonsága és a járműrongálások megelőzőse érdekében utastéri kamerarendszert is beépítettünk az autóbuszokba, és felszereltük a Futár eszközeivel is, melyek biztosítják a korszerű utastájékoztatást és a menetidők minél pontosabb tartását. Utasaink jogos elvárásának megfelelően a jelenlegi legmodernebb technikát képviselik a járművek, európai színvonalú közlekedést biztosítva.
Hamarosan újabb előrelépés lesz a közösségi közlekedésben, mert a 169E vonalán a BKK és a Volánbusz közötti szerződés értelmében tucatnyi új busz fog szolgálatba állni.