Chevrolet
szerző: Sóstói Tamás
Minek tudhatók be a változások? Ahogyan mondani szokás, a globalizáció, a technológiai és infrastrukturális fejlesztések. A gazdasági válság, a felpörgetett életritmus és a mindig kevés szabadidő. Sokunknak okoznak feszült perceket a fent említett fogalmak ám mégis valahogy lépést bírunk tartani a sokszor sebes örvénynek érződő életünkkel. Változások. A Chevrolet erre a jelenségre hívja fel a figyelmet. Love, Community, Success, Family (avagy szeretet, közösség, siker, család). A márka – szocsi olimpiai játékok megnyitója közben vetített – reklámja nagy visszhangot vert, mivel az új családmodelleknél bemutatnak egy azonos nemű párt és örökbe fogadott gyermekeiket, felhívva ezzel a figyelmet a változásokra.
A Chevy nem találta fel a spanyolviaszt, dehogy. Csupán rendkívül jól használják azt, ami elég lehet visszakapaszkodásukhoz. Az új arculat részét képezi egy reklámfilm sorozat, ami alappillérként mutatja be az új modelleket, mindegyiket egy-egy gondolatkörhoz társítva és megszemélyesítve ezzel az autókat. A spotokban nem a modellek nevein van a hangsúly, hanem azon az érzelmen, amit belé ágyaztak.
A Cruze profilja például, hogy 119 országban árulják. A világ nemzetei tehát nem is különböznek annyira, ha mindenhol szeretik a Cruze-t nem de? Ennek dízel változata pedig annyira takarékos, hogy meg se fogják jegyezni nevét a benzinkúton, olyan ritkán fogják látni! A Chevy Impala: tökéletes hangszigetelésének köszönhetően profin el tud bújni a világ vagy épp dobolni tanuló fia elől, a tökéletes menedék. AZ Equinox-ban bizony óvatosan bánjon az iPhone-jával, mert integrált rendszere miatt könnyen felfedheti titkait. A Malibu-val pedig olyan nyomatékosan indulhat el a piros lámpánál, hogy végre kizökkentheti kollégáit az okostelefonjuk bambulásából. Érdemes végignézni a lejátszási listát, nagyon ötletes élethelyzetekkel kapcsolták össze az autókat.
A Chevrolet e mellett új közösségi média kampányba is kezdett. Arra invitálja közönségét, hogy osszák meg velük, mit jelent számukra a ’The New’, azaz az 'új', az 'újdonság' kifejezés. Ezt a különböző platformokon tehetik meg, ha bármilyen tartalom (kép, videó, idézet) mögé odabiggyesztik a #TheNew kifejezést. Így a linkre kattintva megtekinthetjük, milyen élethelyzetek gyűltek eddig össze és a felhasználók miket osztanak meg e szellemben.
Az biztos, hogy az amerikai márkánál alapos átalakítások folynak. A tavaly indult „Find new roads” szlogen ('Találjon új utakat') után még év végén bejelentették, hogy a márka kivonul az öreg kontinensről, felhagyva ezzel a csoporton belüli kannibalizmussal az Opel, a Vauxhall és a Chevy között. Nem csoda ez, hiszen tavaly 686 járművet értékesítettek összesen, ami a piac egy százalékát teszi ki. Éppen kicsivel több hiányzott volna az Opelnek, hogy ismét piacvezető legyen, így azonban a második helyre csúszott. Jó indítás ez a márka részéről és én csak annyit tudok mondani: mutasd az utad, Chevy!