Frankfurti Autószalon
Egyelőre csak annyi biztos a Mazda Koeruval kapcsolatban, hogy nem szériaautóként, hanem tanulmányként lesz bemutatva a szeptember közepén megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon. Az ötajtós, kupészerű karosszériát az a Luca Zollino tervezte, aki a Mazda európai fejlesztőközpontjának a vezető dizájnere a németországi Hessenben.
A Mazda elárulta, hogy a Koeru szó japánul azt jelenti, hogy „meghaladni valamit”, „átlépni a határokon”. Ezen kívül még az szerepel a sajtóközleményben, hogy a Koeru egy „határozott állásfoglalás egy egyre népszerűbb és versenyképesebb szegmensben. Az autó a megszokott normákat meghaladja majd teljesítmény, üzemanyag-takarékosság és általános érték tekintetében”.
Az egyetlen rendelkezésre álló grafikán jól látszik, hogy a Koeru illeszkedik a Mazda legújabb formanyelvébe, amelyet hosszú motorháztető és az ötszögletű, függőleges hűtőmaszk jellemez. Bár a tanulmányautó körülbelül olyan hosszú, mint a jelenlegi CX-5-ös, a brit Autocar magazin szerint valószínű, hogy hét üléssel rendelkezik majd. az viszont biztos, hogy a motorháztető alatt az ismert SkyActiv erőforrások valamelyike lesz, valószínűleg a 2,2 literes biturbó dízel.