fejlesztés

Új Renault-Mercedes benzinmotor

2018.01.07.

Elsőként a Renault Scenic és a Grand Scenic egyterű minibuszokba építik be azt a vadonatúj, 1,3 literes, közvetlen befecskendezésű, négyhengeres, benzines turbómotort, amelyet a francia márka a Daimlerrel karöltve fejlesztett ki. 

Az első darabok bevezetését januárra tervezik, utána pedig a többi Renault modellben is fokozatosan elérhetővé válik az erőforrás. Ígéretek szerint az új motor takarékosabb és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint az eddigi 1,2 literes, viszont hengerűrtartalma nagyobb, ugyanakkor nyomatékosabb és a három féle teljesítményváltozata (115 LE/220 Nm, 130 LE/240 Nm, 160 LE/260 Nm) is szélesebb a korábbinál. Mindhárom teljesítményű motorral kapható lesz a Scenic, és összesen ötféle erőforrás kínálnak majd a Renault minibuszokhoz.

A három benzines mellett a két dízel közül az egyik hibrid: a 48 voltos „puha” hibrid (mild hybrid) a maga nemében első az európai tömegautó-piacon. A Scenicbe építve e hibridmotor emissziós értéke 94 gramm/km, a hibrid hajtás nélküli dízelben pedig kilométerenként 116 gramm. A Renault, de a többi autógyártó is azért bővíti benzinmotor választékát, mivel a szigorúbb emissziós előírások, a gázolajos kocsik városi korlátozása és a VW szoftvercsaló dízelbotránya nyomán az európai autósok mindinkább elfordulnak a dízeles hajtástól.

A Mazda már az idén ősszel bemutatta az úgynevezett kompressziós gyújtású motorját, amelynek forgatónyomatéka nagyobb és jóval takarékosabb a korábbinál. A Renault egyik japán partnere, az Infiniti ugyancsak azt állítja, hogy az újonnan kihozott kétliteres, változó kompressziójú motor 27 százalékkal takarékosabb. „Meg akarunk felelni a növekvő piaci elvárásoknak” – hangoztatta a Renault szóvivője, majd hozzátette: a cég stratégiai tervei szerint 2022-re megfelezik a dízelmotorok választékát. Az új benzinmotor-család a Renault-Nissan szövetség és a Daimler között 2010-ben kötött együttműködési szerződés alapján született. Hírek szerint az erőforrás idővel több Mercedes típusba, köztük az A osztályba is bekerülhet. A gyártási kooperáció keretében közös alvázarchitektúrán készül a farmotoros Renault Clio és a négyajtós Smart a francia cég Novo Mesto-i gyárában, Szlovéniában, továbbá a Mercedes Citan furgon a Renault egyik francia gyártóhelyén.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....