alfa romeo

Új modell, vagy facelift következzen – ez a dilemma az Alfánál

2017.03.14.

Egyelőre bizonytalan az Alfa Romeo közeljövőjével kapcsolatban Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles vezérigazgatója.

A világ hatodik legnagyobb autógyártójának második embere Genfben sajtótájékoztatón azt mondta, nem tudja, hogy melyik modellt mutassák be a Stelvio után: a nagy SUV-t, vagy a Giulietta utódját.

Fotó: reuters.com

Hangsúlyozta, egy a Stelvionál nagyobb és kisebb autóra is nagy szüksége lenne az Alfának, de két modellt egyszerre nem tudnak és nem is akarnak kifejleszteni. Hozzátette: ugyanolyan elkötelezettek a 2014-ben felállított célokhoz most, mint akkor, az Alfa Romeo pedig nagyon jó úton halad. Az autóiparban csak fekete pulcsis vezérként emlegetett Marchionne elégedetten nyilatkozott az eddigi eredményekről, szerinte a Giulia és a Stelvio is az elvárt szinten teljesít, de hogy ennek milyen kihatása lesz a jövőre nézve, az csak 2018-ban mutatkozik meg a pénzügyekben és a stratégiában egyaránt.

Arra a kérdésre, hogy a 2020-ban életbe lépő új emissziós normáknak az FCA hogyan akar megfelelni, Marchionne azt mondta, egy dolgot vetettek eddig el, a kisköbcentis dízelmotort, amelyet halottnak nevezett. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy a hibrid technológia egy 500-as méretű modellben nem fenntartható, ezért többféle technológiával kell megpróbálni az emissziós értékeket csökkenteni.

Alfa Romeo Stelvio - nem kérdés, hogy lesz-e nagy testvére

 Az Opel GM általi eladásával kapcsolatban azt mondta, hogy ő nem így döntött volna, de a lépés nem teszi sem jobban, sem kevésbé kívánatossá számára a GM-et, mert nem akar az amerikai cégtől semmit. Ezzel kapcsolatban újra leszögezte: az FCA egyik vállalatát sem adják el sem a GM-nek, sem senkinek.

Olasz újságírói kérdésre válaszolva Marchionne kijelentette azt is, hogy a Lancia számára nincs menekvés, nem tudják megmenteni. Az FCA egyik fő problémája egyébként is az eladósodottság, amelytől igyekszik szabadulni, a Lancia felélesztése pedig eurómilliárdokba kerülne. Megjegyezte, hogy az elmúlt években egyetlen egy terméke nem volt a Lanciának, ami pénzt hozott volna, és nem született olyan terv, ami meggyőzte volna arról, hogy érdemes lenne belevágni.

 A Lancia nagyon patinás márka remek múlttal, én magam is vettem egy Delta Integralét, de a Lancia csak a hírnevéből nem tud megélni, ennyi nem elég, hogy eladja saját magát - fogalmazott Sergio Marchionne.

Forrás: alfaamore.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....